چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان در بیوت مراجع عظام

حوزه/ مراجع عظام تقلید امروز با برگزاری مجالس عزاداری به پاسداشت اربعین سید و سالار شهیدان، اقامه عزا کرده و هم نوا با عاشقان حسین(ع)در کربلا یاد شهدای صحرای عشق را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اربعین حسینی فرارسید و یادمان یتیمان و اسیران و خونین جگران آل فاطمه(س) و یادمان شور آفرینان عاشورایی است.

امروز در کربلا غوغایی است؛ امروز روز محشر شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در سرزمین کربلاست؛ امروز منای حاجیان راه عشق است که در هر قدم، دو هزار حج و عمره گذارده اند و غبار پایشان طوطیای چشم ملایکه الله است.

امروز از هر کوی و برزن، ندای «یا لیتنا کنا معکم»، یا زوار الحسین(ع) عاشقان و جاماندگان از اربعینیون بر فراز شده است و آه کشان و ناله کنان، در پستوی خانه ها، سویدای عاشقانه شیدایان راه عشق به گوش می رسد.

جای خالی اربعینیون در گوشه و کنار و از در و دیوار این شهر حس می شود؛ امروز حتی مجالس عزاداری نیز مجلس حسرت و آه بود؛ امروز هم داغ حسین(ع) بر دل سنگین می کرد و هم فراغ از حرم یار.

امروز شهر قم، شهر کریمه اهل بیت(ع) روزی غم بار را پشت سرگذاشت و عاشقان خاندان آل الله از هر شهر و روستا خود را به خانه کریمه آل البیت(ع) رساندند و بر سر زنان و مویه کنان، درد مشتاقی را به استحضار بانوی کرامت رساندند از بی بی کانئات خواستند که نام شان را نیز در فهرست اربعینیون جد غریبش ثبت کنند.

مراجع عظام تقلید که مصابیح نورانی این طریق هستند نیز امروز با برگزاری مجالس عزاداری به پاسداشت اربعین سید و سالار شهیدان، اقامه عزا کرده و هم نوا با عاشقان حسین(ع)در کربلا یاد کشته گان صحرای عشق را گرامی داشتند.

امروز مراسم عزاداری در بیت شریف آیات عظام  مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، سبحانی و صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، و... برگزار شد.

مجالس عزاداری که با حضور این مراجع عظام برگزار شد، مالامال از عاشقان و مقلدان مسیر عشق بود و حاضران در این مجالس با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و وعظ سربازان امام زمان(عج) از بیت روات احادیث علوی و نبوی، با مولای غریبشان در کربلا، تجدید میثاق کردند.

یکی از صحنه های جالب این عزاداری در بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در هنگامی بود که مداح اهل بیت(ع) هر گاه از راهپیمایی اربعین می گفت این مرجع تقلید با تکان دادن سر به شدت می گریستند و بی قرارانه با نوای یا حسین(ع) و یا حسین(ع) همراه شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha