جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در تداوم فعالیت های تبلیغی ماه محرم، تقویت بصیرت عاشورایی اصلی ترین رسالت مبلغان اعزامی در ماه صفر به عنوان ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرارسیدن ماه صفر ابراز داشت: در نخستین روز این ماه، سرهای مقدس سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش به همراه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلاک وارد شام شد و جسارت ها و اهانت های بی سابقه ای صورت گرفت که شرح آن در کتب تاریخی و روایی آمده است.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به شهادت دردانه سه ساله امام حسین(ع) ، حضرت رقیه (س) در این ماه گفت: همه مصیبت ها بر اهل بیت سیدالشهدا(ع) با آن وصف های جگرسوز در حالی بوده که آن ها در عین مظلومیت ، در اوج عزت و اقتدار بوده اند و این درسی است برای همه ما که در مقابل دشمن چگونه رفتار کنیم.

وی یادآور شد: در روزهای پایانی ماه صفر نیز مناسبت های دیگری همچون ارتحال پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا(ع) را داریم که غم و مصیبت این ماه را افزون تر کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی از روحانیون و مبلغان ماه صفر خواست در تداوم فعالیت های ماه محرم به تقویت بصیرت دینی و عاشورایی مردم و به خصوص نسل جوان اهتمام ویژه ای داشته و آن را در راس برنامه های خود قرار دهند.

وی همچنین بیان داشت: بی تردید حضور توام با فهم و درک دینی بالا در مجالس و محافل عزاداری باعث رشد و ارتقای اطلاعات افراد از واقعیت های تاریخی می شود و آن ها را هر چه بیشتر با روایات صادره از ائمه اطهار(ع) در ابعاد مختلف آشنا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha