جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
لکزایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نامه دوم به جوانان غرب مولفه های امنیت ساز اسلام را تبیین کردند، گفت: رهبری در این نامه امنیت جهان را در گروی اصلاح سیاست های غرب عنوان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نگارش نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی، اظهار داشت: یکی از جنبه های مشترک نامه اول و دوم رهبر معظم انقلاب مربوط به دغدغه امنیت، شیوه های امنیت سازی در جهان و آسیب شناسی وضعیت فعلی امنیت جهانی می شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نامه دوم به انحطاط امنیتی و دربرگیری خشونت در جهان اشاره دارند، تصریح کرد: معظم له در ریشه یابی این مسئله، جوانان غربی را متوجه این موضوع می کنند که غرب ایفاگر نقش اصلی و اساسی گسترش خشونت در ابعاد تمدنی، سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و فرهنگی جهان است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: همچنین مقام معظم رهبری در این نامه هشدار می دهند این مسیری که غرب در زمینه بی بندوباری و تولید خشونت در پیش گرفته است، چشم انداز مناسبی را برای امنیت جهانی متصور نمی کند.

*راهکارهای مورد تاکید رهبری در زمینه امنیت سازی

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به راهکارهای مورد توجه مقام معظم رهبری در نامه دوم به جوانان غرب، گفت: یکی از راهکارهای معظم له برای تحقق امنیت در دنیا و به خصوص غرب، پرهیز از ظلم به دیگران است.

*لزوم تجدیدنظر سیاست های خشونت آمیز غرب 

وی بر لزوم تجدیدنظر غربی ها در سیاست های ظالمانه خود تاکید کرد و ابراز داشت: غربی ها باید از ظلم به انسان ها و مسلمانان ساکن کشورهای اروپایی و اسلامی اجتناب کنند.

*لزوم توجه به حوزه امنیت ساز اسلام

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به دومین راهکار مقام معظم رهبری در تحقق امنیت جهانی، گفت: معظم له همچنین در این نامه بر لزوم توجه به اسلام در حوزه امنیت سازی تاکید کرده و جوانان را به مطالعه مستقیم اسلام در خارج از چارچوب های رسانه ای اسلام ستیز غرب دعوت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی افزود: رهبر معظم انقلاب در این نامه اشاره دارند که اگر جوانان غربی آموزه های اسلامی را به شکل مستقیم مطالعه کنند متوجه خواهند شد چهره ترسیم شده از اسلام توسط غربی ها و اقدامات تروریستی گروه هایی که با حمایت غرب ایجاد شده اند هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.

وی با اشاره به آیه 32 سوره مائده مبنی بر اینکه اگر کسی یک انسان بی گناه را به قتل برساند، گویا همه انسان ها را کشته است، گفت: این مسئله نشان می دهد اسلام دین رحمت و پیامبراسلام نیز رحمت للعالمین است.

سردبیر فصلنامه علمی ترویجی «سیاست متعالیه» یادآور شد: مقام معظم رهبری در این نامه مولفه های امنیت ساز اسلام را برای جوانان غرب تبیین کردند.

*راهکارهای امنیت ساز در نامه رهبری برگرفته از تعالیم اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه توصیه ها و راهکارهای مقام معظم رهبری در زمینه شیوه های امنیت سازی جهان برگرفته از تعالیم اسلام و قرآن کریم است، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم تاکید می کند کسانی که ایمان بیاورند و از ظلم اجتناب کنند، از امنیت در دنیا و آخرت برخوردار خواهند بود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه نامه مقام معظم رهبری مورد توجه جوانان مغرب زمین قرار گیرد، گفت: اخبار خوبی از توجه به دو نامه معظم له وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز امیدواری کرد: نامه دوم رهبر معظم انقلاب نیز مورد توجه همه انسان ها و آزادی خواهان قرار بگیرد تا با افزایش گرایش به ایمان، جدیت در پرهیز از ظلم و تقویت روحیه ظلم ستیزی شاهد حذف عوامل تولیدکننده ناامنی از جمله خشونت و بی بندوباری به عنوان دو تولید تمدن مغرب زمین باشیم.

*پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی نامه رهبری را تحلیل و پیگیری خواهد کرد

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی همچنین با بیان اینکه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نامه مقام معظم رهبری را از منظر امنیت سازی به عنوان نیاز جدی امروز جهان تحلیل و پیگیری خواهد کرد، گفت: نامه دوم رهبری به محض انتشار در قالب دو زبان انگلیسی و عربی در سایت های پژوهشگاه انتشار یافت و مورد بحث و پژوهش قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهادهایی که در سطوح بین المللی هستند، در انتشار نامه رهبری تلاش بیشتری انجام خواهند داد اما پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز به سهم خود در این مسیر فعال خواهد بود.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha