پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیدعلی خضری - قزوین

حوزه/ پیروی از ولایت فقیه جامعه را از هر گونه انحراف و انحطاطی حفظ می کند و اجازه نمی دهد جامعه به سمت سقوط و تباهی برود.

حجت‌الاسلام سیدعلی خضری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهارداشت: یکی از دلایل سقوط انسان‌ها ظلم به دیگران است ؛ همچنین ظلمی که قوم یا شخصی بر دیگری روا می‌دارند، در طی زمان قطعا عامل سقوط آنان خواهد شد.

وی یکی دیگر از عوامل سقوط را اختلاف در میان اشخاص یا اقوام دانست و افزود: در طول تاریخ همواره شاهد این بوده‌ایم که عده‌ای به دلیل اختلافاتی که در بینشان به وجود آمده از هم جدا شده و به عداوت پرداخته‌اند و همچنین همین کینه و دشمنی آنان را به سقوط کشانده است.

استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه به حدیث ثقلین پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) در آخرین روزهای زندگی خود همواره مردم را به آگاهی دعوت می‌کرد و به آنان خطر اختلاف را گوشزد می‌نمود، به همین دلیل بود که در آخرین سخنان خود از مردم خواست تا برای جلوگیری از اختلاف و جدایی در دین، به قرآن و اهل‌بیت (ع) تمسک جویند.

حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه مسئولان باید از هر گونه رفاه طلبی دوری کنند، اظهار داشت: تاریخ نشان داده هر حکومتی به دنبال رفاه شخصی بوده به سقوط کشانده شده، همانند حکام ظالم و فریبکاری چون معاویه و یزید که همیشه به دنبال زندگی مرفه بودند و انواع ظلم را در حق مظلومان روا می‌داشتند، به همین دلیل است که به شدیدترین وضع ممکن سقوط کردند و تا قیامت مورد لعن و نفرین قرار گرفتند.

این کارشناس مذهبی در ادامه به وجود مکاتب مختلف در ادیان پرداخت و تصریح کرد: اختلافات و منفعت طلبی‌ها باعث شده شاهد ظهور مکتب‌ها و فرقه‌های مختلف در ادیان باشیم، همانند آنچه که ما در دین و مذهب خود شاهد آن هستیم و متأسفانه می‌بینیم که فرقه‌های گمراه بسیاری در حال پایه‌گذاری هستند و روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان پیروی و اطاعت از ولایت فقیه را عامل مهمی برای جلوگیری از انحرفات دینی دانست و عنوان داشت: پیروی از ولایت فقیه به گونه‌ای است که جامعه را از هر گونه انحرافی حفظ می کند و اجازه نمی دهد جامعه به سمت سقوط و تباهی برود، در نتیجه ما شاهد افزایش روزشمار فرقه‌های مختلف نخواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha