شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد توکل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین توکل گفت: آنچه امروز طلاب را به مقصد اصلی می رساند تعلیم همراه تزکیه می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین توکل، استاد اخلاق حوزه در نشست کارکنان، اساتید، طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) تنکابن، طی سخنانی اظهارداشت: علت این که خداوند بی نیاز از مخلوقات و عبادات، وجود انسانها را به عبادت فرا خواند، این است که برکاتش شامل حال ما گردد.

وی افزود: خداوند در سوره جمعه آیه 2، هدف از ارسال انبیاءرا "یزکیهم و یعلمهم الکتاب والحکمه ...." دانسته است کهدرحقیقت در این سیر حرکتی، خداوند حکمت را در خط آخر قرار داده، لذا این نور حکمت به هر دلی تابانده نمی شود؛ بلکه باید مقدماتش که تزکیه و تعلیم کتاب است فراهم می گردد.

این استاد اخلاق حوزه تصریح نمود: طلاب برای خروج از ظلمات و رسیدن به نور و حکمت، باید سه گام اساسی، تزکیه و پاکسازی نفس، تعلیم کتاب و تعلیم حکمت را بردارند تا در مسیر انبیاء قرار گیرند.

وی تاکید کرد: طلاب باید بدانند که تعلیم همراه تزکیه آن ها را به مقصد اصلی خواهد رساند، لذا اگر تنها به دنبال تزکیه بوده و بی توجه به علم باشید، در حقیقت فقط خود را ساخته و برای هدایت دیگران کاری نکرده و خیری نرسانده اند و از سوی دیگر اگر فقط علم کسب نموده و بی توجه به امر تزکیه باشید، عالم بی عمل بوده که شر اشان دامن مردم را خواهد گرفت؛ به گو نه‌ای که حتی از بوی تعفن و بد چنین عالمی، جهنمیان به درگاه خدا اعتراض خواهند نمود.

حجت الاسلام والمسلمین توکل اظهار داشت: در این برهه حساس زمانی، پوشیدن لباس سربازی حضرت ولی عصر(عج)  و تعلیم(آموزش)در پادگان حضرت، توفیقی است که نصیب شما شده؛ باید قدر این نعمت را دانسته و شکر گذار باشید؛ و تلاش نمائید همواره در مسیر انبیاء الهی گام بردارید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha