چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام خاکباز

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از اعزام سالانه حدود ۱۰۰۰ مبلغ غیر بومی به مناطق مختلف این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام مرتضی خاکباز ظهر امروز در نشست خبرنگاران رسانه های گروهی استان که به مناسبت هفته وقف با موضوع وقف و رسانه که در سالن کنفرانس خانه معلم برگزار شد با اعلام این مطلب گفت:از سال ۹۲ تاکنون هر سال قریب به ۱۰۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی در استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۷ تا کنون نیز ۵۰۰ موقوفه منفعتی و انتفاعی در لرستان به ثبت رسیده است افزود:برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه باید با تعامل رسانه ها میزان موقوفات را بر حسب نیاز جامعه افزایش داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه رسانه ها بال های نیرومندی برای پیشرفت و ترقی جامعه هستند تصریح کرد:امروز خبرنگاران به عنوان رابطان فرهنگ سازی و تبلیغ ،باید نیاز به وقف را تبلیغ و ترویج نمایند.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه رسانه ها باید با تبلیغ موقوفات و معرفی واقفان خیر اندیش این باقیات و الصالحات را نهادینه و فرهنگ سازی کنند خاطر نشان ساخت:رسانه ها در معرفی فرهنگ وقف باید بیش از پیش تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدامات ارزشمندی در راستای فرهنگ دینی در امامزادگان انجام می دهد اظهار داشت:سازمان اوقاف و امور خیریه به تعبیر رهبر معظم انقلاب همیشه در انجام امورات دینی و فرهنگی، نهادی پیشتاز بوده است و در فرهنگ سازی و نهادینه کردن اصول عقایدی و فرهنگی موفق عمل کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان یکی دیگر از اقدامات اوقاف و امور خیریه را اعزام مبلغان و روحانیون برای تبلیغ مناسبت های تقویمی سال به مناطق مختلف استان برشمرد و یادآور شد:اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سالانه بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ مبلغ غیر بومی را به مناطق مختلف این استان اعزام می نماید.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه سازمان اوقاف با تعمیر ،بهسازی و زیبا سازی امامزادگان زیر ساختهای آرامش روحی و روانی و استفاده مطلوب از خدمات امامزادگان را برای زوار فراهم می آورد بیان داشت:در ایام نوروز هر سال قریب به ۲ میلیون زائر از امامزادگان استان زیارت می کنند که در زمینه تامین زیر ساخت ها در امامزادگان استان نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha