جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هوشیاری و آگاهی بالای دانشجویان و تشکل های دانشجویی ، مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان به ویژه در رابطه با طرح توطئه نفوذ می شود.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرارسیدن 16 آذرماه ، روز دانشجو ابراز داشت: دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی مبنای تحقق پیشرفت و عدالت در سطح کشور باید باشد و در این میان دانشجو ،کانون اصلی علم ، معرفت ، ایمان و احساس مسئولیت اجتماعی با دستمایه تحرک و نشاط جوانی و حضور شاداب سیاسی – اجتماعی در صحنه است.

وی افزود: در واقع دانشجو می تواند بر پایه قانون اساسی مترقی، ظرفیت مطالبه گری از دستگاه های گوناگون برای تحقق وظایف ذاتی شان را بر عهده گیرد.

وی همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که علم و ایمان و آزادی خواهی سه ویژگی دانشجوی انقلابی است، خاطرنشان کرد: نقش دانشجویان در تحقق جنبش نرم افزاری و عدالت خواهی و تقویت روحیه مطالبه گری بسیار مهم و کلیدی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نظام اسلامی طرفدار دانشگاه پویا، زنده ، با ابتکار و خلاقیت و نوآوری است، گفت: دانشگاه های ما بعد از انقلاب به لطف الهی از رشد و پویایی خوبی  برخوردار بوده اند و این روند باید کماکان تداوم داشته باشد.

وی بیان داشت: با این حال دانشگاه نباید به تریبون گروه های سیاسی زیاده خواه که خلاف آرمان های اسلام و ملت و منافع ملی حرکت می کنند، تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی تصریح کرد: از این حیث تشکل های دانشجویی باید فعال و آگاه باشند تا به ابزار و آلت دست احزاب و جریانات سیاسی خاص تبدیل نشده و با هوشیاری و مراقبت نسبت به انحرافات و خطرات بتوانند به رسالت ها و ماموریت های خود به درستی عمل کنند.

وی گفت: به ویژه در زمان حاضر که بحث نفوذ دشمن جدی است این هوشیاری و آگاهی مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان می گردد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha