سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اينكه روايات و كلمات اهل بيت(ع) نسخه زندگي ساز است، تصريح كرد: سيره معصومين(ع) بهترين ترجمان سبك زندگي اسلامي است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي ماندگاري، امروز در سلسله جلسات سبك زندگي در سيره اهل بيت(ع)، در حرم مطهر رضوی، اظهار كرد: طهارت زيارت با اصلاح غيرت ديني در زندگي ظهور مي كند.

وي، ارتباط با انسان کامل، اظهار ایمان و ارتباط با خدا، تکریم و تعظیم اهل بیت(ع)، کاهش و فروکش انجام اعمال خلاف و اتحاد و همدلی در مقابل دشمنان را از مهمترين آثار و فواید فردی و اجتماعی زیارت برشمرد.

رئیس هیت امنا موسسه روایت سیره شهدا گادامه داد: ائمه(ع) محب و محبوب خدا هستند و حب محبوب خدا، حب خداست و زیارت حرم های مطهر اهل بیت(ع) جلوهایی از عشق و محبت و دلدادگی به پروردگار است.

وي با بيان اين كه امروز دشمنان به دنبال كمرنگ كردن غيرت مردان و حیای زنان هستند، افزود: عمل به آموزه‌های دینی مهمترين راه  نهادينه شدن سبک زندگی اسلامی است و اگر ما سيستم زندگي خودمان را بر مبناي سيره اهل بيت(ع) تنظيم كنيم، مي توانيم در برابر ترفند هاي دشمن مقاومت كنيم.

سخنران حرم مطهر رضوي خاطرنشان كرد: خانواده و زندگی سالم در گرو داشتن زندگی اسلامی و الگو گرفتن از ائمه‌اطهار(ع) است، چرا كه اين خاندان الگوهاي معرفي شده از درگاه خداوند هستند.

وي طهارت زيارت و عمل صالح را دو  دليل تغيير و پاك شدن انسان از گناهان عنوان كرد و افزود: غیرت ديني از فضیلت های الهی و انسانی است که همواره حافظ و نگهبان دین و آیین خداوند و ناموس انسان و جامعه در برابر ضد ارزش ها و عوامل انحراف زاست.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: انسان بايد براي درك ظهور امام زمان(عج) طاهر و صالح باشد كه تنها راهكار طهارت و عمل صالح توسل به اهل بيت(ع) و به كار گيري سيره اولياي الهي در زندگي است.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا در پایان با اشاره به اينكه روايات و كلمات اهل بيت(ع) نسخه زندگي ساز است، تصريح كرد: سيره معصومين(ع) بهترين ترجمان سبك زندگي اسلامي است.

انتهای پیام

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha