جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ریاض السلمان

مسئول حسينيه ها و تكاياي عراق با بيان اينكه ۷۶۸۰ هيأت پذيراي زائران حسيني در ايام اربعين بودند، اظهار داشت: موكب هاي ايراني در بين ساير موكب ها از نظم و انضباط بسيار بهتري برخوردار بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پايگاه حج، حاج رياض السلمان مسئول حسينيه ها و تكاياي عراق در ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق به ارائه گزارشي از خدمات ارائه شده به زائران در ايام اربعين پرداخت.

وي با بيان اينكه خدمت به زائران امام حسين عليه السلام توفيقي است كه روزي هركسي نمي شود، اظهار داشت: همه كساني كه در ايام اربعين خدمتگزار زائران بودند از سوي امام حسين عليه السلام دعوت شده‌اند و از اين بابت بايد به درگاه الهي شكر به جاي آورد.

مسئول حسينيه ها و تكاياي عراق با اشاره به اينكه در مراسم اربعين سال جاري 1020 موكب عزاداري بيش از سال گذشته در خدمت زائران بودند، تعداد هيئات عزاداري امسال را 7680 موكب اعلام كرد و گفت: براساس اعلام مسئولان مربوطه امسال 26 ميليون زائر حضرت سيدالشهدا عليه السلام را در ايام اربعين زيارت كردند.

وي همچنين فعاليت موكب هاي زائران ايراني را در كربلا موفق دانست و اين اقدام را با هدف توسعه ارتباطات اجتماعي، اقتصادي و سياسي ايران و عراق مناسب برشمرد.

حاج رياض با تشكر از فعاليت خدماتي موكب هاي ايراني، اظهار داشت: موكب هاي ايراني در بين ساير موكب ها از نظم و انضباط بسيار بهتري برخوردار بودند و فعاليت هاي فرهنگي اجرا شده در اين موكب ها براي ساير موكب‌ها آموزنده بود تا سال آينده به برنامه هاي فرهنگي اهميت بيشتري دهند.

مسئول حسينيه ها و تكاياي عراق، همچنين به پذيرايي مردم كربلا از زائران حسيني در ايام اربعين اشاره كرد و گفت: اهالي كربلا از روزهاي نخستين ماه صفر خانه‌هايشان را بر روي زائران حسيني جهت پذيرايي و اسكان گشودند و امسال نيز به بهترين شكل پذيراي زائران حسيني بودند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نيز در اين ديدار با تشكر از خدمات ارائه شده به زائران اباعبدالله الحسين عليه السلام، كار خادمان امام حسين عليه السلام را ستود و با اشاره به اهميت اتحاد دو ملت ايران و عراق تصريح كرد: اگر دو ملت متحد باشند، همه توطئه هاي دشمنان خنثي مي شود.

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha