جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه علمیه امام حسن(ع)تویسرکان

حوزه/ امام جمعه تويسركان از ساخت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در زمینی به مساحت۱۳ هزار متر مربع و با ظرفیت ۸۰۰ طلبه در این شهرستان خبرداد.

حجت اسلام والمسلمین مرتضي موحدي، امام جمعه شهرستان تويسركان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت توسعه حوزه های علمیه، اظهارداشت: یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه، توسعه و تقویت حوزه های علمیه است تا از این طریق، بتوان زمینه دینداری و آموزه های الهی را در جامعه گسترش داد.

وی در همین راستا از توسعه حوزه علمیه تویسرکان خبر داد و افزود: مدرسه علمیه موجود در این شهرستان دارای قدمت چهار صد ساله است و از طرفی با توجه به استقبال طلاب برای تحصیل علوم دینی، مدرسه فعلي جواب گوي نيازها نبوده،  لذا ضروری بود تا حوزه جدیدی در این شهرستان احداث گردد.

امام جمعه تویسرکان ادامه داد: برای ساخت مدرسه علمیه جدید،با كمك خيرين شهرستان و همكاري مهندسان مشاور، نقشه جامعي تهيه شده كه  مدرسه علميه ای با نام امام حسن مجتبی(ع) در زميني به مساحت 13 هزار متر مربع احداث گردد که بخشی از این مهم نیز انجام شده است .

وی اضافه کرد: اين پروژه در چهار فاز انجام خواهد شد و فاز اول آن حدود 6 هزار متر مربع مي باشد كه اسكلت آن در حال اتمام است و امیدواریم در مهر ماه  سال آينده شاهد بهره برداري از فاز نخست اين پروژه باشيم.

حجت اسلام والمسلمین موحدي با بیان اینکه هم اکنون100 طلبه در  این شهرستان درحال تحصیل هستند،  تصریح کرد: فازهای  2و 3 این پروژه نیز باتوجه به فراخور نياز حوزه وكمك خيرين، در مراحل بعدی ساخته خواهد شد که با تکمیل این دو فاز،ظرفیت آن به 800 طلبه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در  این مدرسه تمام امکانات از جمله خوابگاه، اماکن ورزشی، فرهنگی و سالت اجتماعات در نظر گرفته شده  است، بیان داشت: فاز چهارم این مدرسه علمیه نیز شامل  احداث مسجدی جامع و بزرگ خواهد بود.

امام جمعه شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: فاز پنجمي هم براي اين پروژه در نظر گرفته شده كه  شامل سالن آمفي تئاتر هزار نفره و باشگاه ورزشي مجهز به استخر می باشد که  به صورت مشاركتي با ادارات ارشاد اسلامي تربيت بدني   ساخته خواهد شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha