جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیشرفت علمی

حوزه/ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از کسانی که پیشرفت های علمی کشور را دروغ می پندارند، گفت:اگر این پیشرفت ها دروغ است پس چرا امروز رژیم صهیونیستی از پیشرفت های علمی ایران سخت مضطرب و نگران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی لیلابی، عصر امروز در همایش تجلیل از منتخبان پژوهش و فناوری استان لرستان، گفت:کلاس های درس باید با انجام تحقیق و پژوهش برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر اطلاعات و دانش اساتید محصول پژوهش های نو و مفید باشد به تربیت پژوهشگر منجر می شود، افزود:اساتید باید با ایجاد انگیزه، شاگردان خود را به سمت پژوهش های کاربردی و اصولی سوق دهند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان لرستان، ضرورت تولید علم سودمند و نافع را یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید علم دانست و تصریح کرد:اساتید در کلاس درس نباید به دیکته کردن جزوات تکراری تکیه کنند، بلکه باید دانش پژوهان را به سمت تولید علم و پژوهش های متناسب با نیاز جامعه هدایت کنند.

حجت الاسلام حسینی لیلابی با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب نسبت به ادعای کسانی که پیشرفت های علمی کشور را دروغ می پندارند، خاطر نشان کرد:اگر این پیشرفت ها دروغ است پس چرا امروز  رژیم صهیونیستی از پیشرفت های علمی ایران سخت مضطرب و نگران است.

وی همچنین به سهل انگاری برخی اساتید نسبت به پژوهش اشاره کرد و گفت:متاسفانه امروز برخی اساتید به جای ایجاد انگیزه در بین دانش پژوهان نسبت به تحقیقات علمی، انگیزه تحقیق را از آنان سلب می کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان لرستان در پایان تصریح کرد: توجه به مقوله پژوهش نه تنها نیاز کشور را در حوزه های مختلف مرتفع می کند، بلکه اشتغال آفرینی را نیز به دنبال دارد و به تحقق اقتصاد مقاومتی هم کمک می کند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha