جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ امام‌جمعه قزوین با تاکید بر این که دانشگاه میدان سیاسی بازی نیست، بر ضرورت فعال سازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین، اظهار کرد: در فضای دانشگاهی و پیوندش با  علم و صنعت، ایمان و عمل صالح باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به این که ایمان با علم پیوند دارد و همان‌طوری که ایمان به عمل نیاز دارد، عمل هم به ایمان نیازمند است، افزود: خداوند در قرآن فرموده ما کسانی را که کار شایسته انجام دهند و ایمان آن‌ها همراه با عمل باشد به حیات طیبه که همان حیات واقعی و انسانی است، زنده می‌کنیم.

وی با بیان این‌که شهدا از جمله کسانی هستند که دارای حیات واقعی و انسانی هستند، ابراز داشت: خداوند می‌فرماید شهدا حیات ابدی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به این‌که نوآوری و خلاقیتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، در طلاقی علم و عمل محقق می‌شود، اذعان داشت: همان‌گونه که ایمان و عمل، انسان را به حیات طیبه می‌رساند، داشتن علم و عمل هم راه انسان را برای دستیابی به حیات طیبه هموار می‌کند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که دغدغه‌های نهادهای مختلف باید با دغدغه‌های رهبری مطابقت داشته باشد، ابراز داشت: امروز عده‌ای می‌خواهند اقدامات و رسوایی‌های فتنه گران را به‌ عنوان ارزش در دانشگاه ها مطرح کنند، این مسئله خطری بالقوه است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، بحث نفوذ، فتنه و بصیرت را موضوع بسیار جدی دانست و افزود: این‌ مسائل از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری به شمار می‌آیند و باید جدی گرفته شوند.

امام‌جمعه قزوین با تاکید بر این که دانشگاه میدان سیاسی بازی نیست، یادآور شد: اگر دانشجویی طرفدار فتنه گران بوده، نباید او را اخراج و مجازات کرد، بلکه باید با تعامل برادرانه، منطق و دلسوزی تمام او را توجیه کرده و از مسیر اشتباهی که می‌رود، آگاه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان بر ضرورت فعال سازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تاکید کرد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha