چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 363861
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
حرم امام رضا(ع)

حوزه/ امام رضا (ع) فرموده‌اند: «هر کس به زیارت من بیاید من در سه جا به دیدن او می‌روم هنگامی که نامه اعمال به دست‌های راست و چپ داده می‌شود، در وقت نهادن اعمال در میزان و در هنگام عبور از صراط».

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين ناصر رفيعي، در سلسله سخنراني هاي حرم مطهر رضوي، در جمع زائران و مجاوران علي بن موسي الرضا(ع) در رواق امام خميني(ره) به بيان اهميت زيارت و شرح زيارت امين الله پرداخت و اظهار كرد: زيارت  قبور اهل بيت(ع) پاك كننده و حركت دهنده از شرك به سوي توحيد است.

وي با بيان اينكه زيارت بهترين وسيله براي درك محضر ائمه معصومين(ع) است، افزود: انسان از طريق زيارت و توسل به اهل بيت(ع) امنيت روحي و رواني خود را به دست مي آورد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اينكه زیارت حضور آگاهانه و قلبی است كه انسان به وسيله آن از عالم مادي جدا مي شود و به معنويت حقيقي متصل مي كند، تصريح كرد: حضور در اماكن مقدسه، پیوند قلبی و تاثیرات ژرف در انسان به وجود می آورد كه موجب اصلاح اخلاق مي شود.

وي با بيان حديثي از امام رضا (ع) كه فرموده‌اند: «هر کس به زیارت من بیاید من در سه جا به دیدن او می‌روم هنگامی که نامه اعمال به دست‌های راست و چپ داده می‌شود، در وقت نهادن اعمال در میزان و در هنگام عبور از صراط.»، خاطر نشان كرد: محال است کسی به امامت علی بن موسی‌الرضا(ع) اعتقاد داشته باشد، اما نبوت و معاد و توحید که اصول دین هستند را نپذیرفته باشد.

سخنران حرم مطهر رضوي با اشاره به اينكه جريان زيارت از امام شروع مي شود و پايانش لقاءالله است، گفت: حضور مسلمانان در حرم ائمه اطهار(ع) در اصل تبيلغ دين اسلام و ابراز بيزاري از دشمنان دين است.

حجت الاسلام والمسلمین رفيعي با بيان اينكه امام رضا(ع) به تمام زائرانش توجه دارد، تصريح كرد: اولین امری که زائر بایستی به آن توجه کند آن است که در زیارت، تسلیم امر امامت باشد و نسبت به حقوق امام معرفت داشته باشد.

وي با بیان این که زیارت انسان را از سرگردانی نجات می‌دهد و به دارالسلام می‌رساند، گفت: ائمه معصومین(ع) نورهای خدا در تاریکی هستند که مردم به برکت و یمن حضور آن‌ها راه دین و سعادت را پیدا می‌کنند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha