شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ امروز افرادی در گوشه و کنار جهان خود را منتسب به امام زمان(عج) می دانند و ریشه تمام این انحرافات ضعف اعتقادی و عدم تبیین و بیان درست معارف اسلامی است و هر چه در تبلیغ کوتاهی کنیم به حسب آن افرادی از ناآگاهی مردم استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با بیان رسالت حوزه و روحانیت در جامعه اظهار داشت: روحانیت در جامعه وظیفه خطیری در قبال تبیین معارف اهل بیت(ع) دارد و همواره به عنوان سرباز امام زمان(عج) شناخته می شود .

ربیع ماه  رسالت و امامت است

معظم له در ادامه با بیان فضیلت ماه ربیع اظهار داشتند: این ماه از هر جهت ماه ولایت است؛ چرا که در این ماه مسئله رسالت و ولایت کنار هم قرار دارند و خداوند می خواهد بیان کند که ولایت و رسالت همواره امری جدا نشدنی است.

استاد خارج فقه حوزه با اشاره به مدعیان دروغین گفتند: در عصر غیبت کبری باید طوری عمل کنیم که مطابق گفته امام (ع) باشد و به این نکته دقت نماییم که امروز افرادی در گوشه و کنار جهان خود را منتسب به امام زمان(عج) می دانند و ریشه تمام این شبهات ضعف اعتقادی و عدم  تبیین و بیان درست معارف اسلامی است و هر چه در تبلیغ کوتاهی کنیم به حسب آن افرادی از ناآگاهی مردم استفاده می کنند.

آثار و علایم مختص امام زمان(عج) در جامعه بیان شود

ایشان  در ادامه اظهار  داشتند: امروزه روحانیت باید آثار و علایم مختص امام زمان(عج) را در جامعه بیان کنند و مردم را به مکتب اهل بیت(ع) دعوت نمایند و با ارتقای سطح فکری جامعه مانع نفوذ افکار شبهه انگیز شوند.

پرهیز از موازی کاری

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطر نشان ساختند:  باید متولیان فرهنگ اسلامی اهتمام خود را به کار برده و سعی کنند که رشته های مختلفی که همسو در حرکت هستند جمع شده و با مدیریت یک فرد اداره شوند تا در کیفیت ارائه مباحث موازی کاری صورت نگیرد چون حرکت در این سمت سبب افت ارزشی مباحث خواهد شد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha