چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست مشاوران مذهبی مدارس دخترانه

حوزه/ به دلیل تغییر سیستم آموزشی و تبدیل سنت تربیت محوری به آموزش محوری و افزایش حجم دروس آموزشی دانش آموزان، توجه به مسائل اعتقادی و دینی در مدارس کمرنگ شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام راستگو، کارشناس و مشاور مسائل تربیتی، در نشست آموزشی تربیتی مشاوران مذهبی مدارس دخترانه، در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) تنکابن  اظهار داشت: یکی از مسئولیت های خطیر بانوان طلبه، حضور فعال در مدارس دخترانه شهرستان ها می باشد.

وی افزود: به دلیل تغییر سیستم آموزشی و تبدیل سنت تربیت محوری به آموزش محوری و افزایش حجم دروس آموزشی دانش آموزان، توجه به مسائل اعتقادی و دینی در مدارس کمرنگ شده است. لذا حضور بانوان طلبه در مدارس، زمینه ساز احیاء سنت های دینی، فرهنگی و مذهبی فراموش شده، می باشد.

این کارشناس علوم تربیتی ادامه داد: امروز به دلیل دستیابی آسان دانش آموزان به امکانات موجود در فضای مجازی و عدم آگاهی از استفاده صحیح از آن،  ضعف مدیریتی، افزایش شبهات اعتقادی و دینی، وظیفه مبلغان و مشاوران دینی به خصوص خواهران طلبه پاسخگویی به این ابهامات و شبهات، برخورداری از آگاهی لازم در مورد استفاده بهینه و صحیح از این امکانات موجود و جهت دهی صحیح آن ،  از وظایف مبلغان و است.

حجت الاسلام راستگو تصریح کرد: شما مشاوران باید زودتر از دانش آموزان از شبهات موجود در جامعه و فضای مجازی، اطلاع داشته و خود را به پاسخ های صحیح و راهکارهایی نوین مسلح نمایید، زیرا دانش آموزان به دلیل نوگرایی که دارند، هرچند گاهی اوقات کاذب می باشد، اما جواب های تکراری را نمی پذیرند.

این کارشناس علوم تربیتی یادآور شد: طلاب و روحانیون باید همگام با علم روز به شبهات پاسخ دهند تا اقناع اندیشه صورت پذیرد، در غیر این صورت انتظار تاثیر گذاری در حیطه اخلاقی، رفتاری و گفتاری دانش آموزان و جوانان را نباید داشت.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha