جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 نمایشگاه آثار هنری طلاب خواهر

نمایشگاه محرق «خیمه گاه عشاق» به همت طلاب و روحانیون مدرسه علمیه خواهران امام خامنه ای کرمانشاه در تالار فرهنگی هنری شهید مرتضی آوینی برگزار شد.

خانم کبودی، مسئول نمایشگاه خیمه گاه عشاق، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» عنوان داشت: هنر محرق که با استفاده از ساقه های گندم که به صورت خشک شده می باشد، صاف و صیقل داده شده و طرح های مختلف بر روی آن ها نوشته می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه محرق بر روی ساقه گندم در قالب آیاتی از قرآن کریم و همچنین نام مبارک سیدالشهدا (ع) و در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و با محوریت مباحث عاشورایی به تصویر کشیده شده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران امام خامنه ای کرمانشاه یادآور شد: این نمایشگاه حاصل تلاش 15 طلبه خواهر این مدرسه است که طی دو ماه محرم و صفر توانسته اند بیش از 84 اثر زیبا و با ارزش خلق کنند.

مسئول نمایشگاه خیمه گاه عشاق با اشاره به یکی از آثار محرق در این نمایشگاه، تصریح کرد: تابلوهایی که به اسماء ائمه اطهار علیهم السلام مزین شده ،پس از پایان نمایشگاه به حرم مطهر سیدالشهدا (ع) اهدا می گردد، همچنین در حاشیه نمایشگاه به سؤالات و شبهات دینی توسط مبلغ اعزامی از قم پاسخ داده می شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه تا 26 آذر ماه ادامه داشته و مراسم اختتامیه نیز همان روز با حضور هیئت امنا، مدیران استانی و طلاب مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه برگزار می شود.

بر پایه این گزارش سال گذشته بزرگ ترین تابلو طرح صلوات خاصه امام رضا (ع) به صورت محرق توسط خانم منیژه یوسفی از طلاب خواهر استان خلق شده و در میلاد با سعادت امام رضا (ع) رونمایی شد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha