جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ابراز تأسّف شدید از کشتار شیعیان پاراچنار و نیجریه گفتند: باید همه دنیا این جنایات زشت را محکوم کنند و خصوصاً کشورهای اسلامی برای جلوگیری از چنین فجایعی، اقدامات لازم و مناسب را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله  صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد مرکزی مؤسسات و مراکز مهدوی با تقدیر و تشکّر از اعضای این ستاد و همه کسانی که در این امر عظیم و مقدّس خدمت می‌کنند، اظهارداشتند: آنچه  امروز جامعه اسلامی به آن احتیاج فراوان دارد، اشاعه و نشر فرهنگ مهدویت در جامعه است. اگر جامعه‌ی اسلامی ما با این فرهنگ مبارک آشنا شوند، و احادیث و روایاتی که در این زمینه وجود دارد برای آنها تبیین و تشریح شود، بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

ایشان با اشاره به خدمات علماء و کارشناسان امر مهدویت از آغاز غیبت امام عصر علیه‌السّلام تاکنون، افزودند: علمای بزرگ و متخصّصان این امر، در نشر معارف مهدوی زحمت بسیاری کشیدند که باید خدمات و تراث آنها حفظ و حوزه‌های علمیه بیش از پیش با آنها آشنا شوند.

این مرجع تقلید در بخش  دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فرمایش استاد بزرگوار خودشان آیت الله العظمی بروجردی «ره» گفتند: این مرجع بزرگ همیشه آقایان طلاب و روحانیون را ترغیب می‌فرمودند که یاد امام زمان عجّل‌الله تعالی فرجه الشریف را در دل‌های مردم زنده نگهدارند تا با آن حضرت مأنوس باشند.

مراسم نهم ربیع با عظمت و به دور از هرگونه مسائل حاشیه‌ای برگزارشود

معظّم له با گرامیداشت نهم ربیع الأول سالروز آغاز امامت حضرت حجّت‌بن الحسن العسکری علیه‌السلام بیان کردند: برنامه‌ این روز باید با عظمت بسیار و شکوه فراوان و به دور از هرگونه مسائل حاشیه‌ای و سیاسی، در سطح کشور انجام شود تا مردم با این روز مقدّس و امر مبارک آشنا شوند.

ایشان در ادامه، ‌با اشاره به بدعت‌ها و شبهاتی که در مسأله مهدویت وجود دارد فرمودند: مدّعیان دروغین مهدویت از آغاز تاکنون وجود داشته و می‌خواستند مردم را از این راه منحرف نمایند، ولی حقیقت آن حضرت، و زحمات علمای ما در رفع این بدعت‌ها و شبهه‌ها، نقشه آنها را نقش بر آب نموده و خواهد نمود. الان هم باید متوجه باشیم و کسانی را که چنین ادّعاهای کذب و ناروایی دارند  به مردم معرّفی و جامعه را به کید و نقشه خائنانه دشمنان آشنا نماییم.

حضرت آیت الله صافی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شهادت تعداد زیادی از شیعیان مظلوم در نیجریه و پاراچنار و ابراز تأسّف شدید از سکوت مجامع بین المللی و اسلامی، گفتند: شیعیان مظلومی که هیچ خطری برای کشورهای اسلامی ندارند و صادقانه و مظلومانه و مسالمت‌آمیز در این کشورها زندگی می‌کنند، این چنین به دست اجانب گرفتار شده و شهید می‌شوند و مجامع بین المللی و اسلامی هم در مقابل این جنایات سکوت اختیار می‌کنند. باید همه دنیا این جنایات زشت را محکوم کنند و خصوصاً کشورهای اسلامی برای جلوگیری از چنین فجایعی، اقدامات لازم و مناسب را انجام دهند.

معظّم له ضمن ابراز تأسف از عملکرد دولت نیجریه  تصریح کردند:دولت کشور نیجریه به جای اینکه فرقه ضالّه بوکوحرام را - که در این چند سال این همه جنایت کرده و انسان‌های زیادی را به قتل رسانده است- قلع و قمع نماید، با اینها همکاری نموده و شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند و متأسّفانه این جنایت برای آنها عادی شده است. قلب مقدّس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از این جنایات و حوادث غیر انسانی ناراحت و غمگین است. باید کاری کنیم که آن وجود مقدّس از اعمال و رفتار ما خوشحال شده و غم و غصّه آن حضرت را تا حدّ امکان رفع نماییم.

ایشان در پایان، از خداوند متعال برای توفیقات بیشتر خادمان مهدوی، دعا نموده و ابراز امیدواری کردند: روز به روز بر توفیقات شما در خدمت به مکتب اهل البیت علیهم‌السلام و معارف مهدوی افزوده شود و کارهای شما مورد رضایت حضرت ولی عصر علیه‌الصلوة‌و السلام قرار بگیرد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha