جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جانبازان گفت: مرحوم علامه عسکری کتابی به نام «القرآن الکریم و روایات المدرسه» دارند که فقط جلد سوم این کتاب که منتشر شد، ۱۲ هزار نفر در سودان با مطالعه این کتاب شیعه شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی امروز در همایش«یاوران وقف و افتتاحیه پروژه های عمرانی اوقاف» که  در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) برگزارشد گفت: وقف همیشه مالی نیست و ممکن است وقف ادبی و هنری باشد، چنانکه در طول تاریخ نیز سابقه دیرینه داشته است.

وی افزود: در جنگ تبوک برخی به پیامبر(ص) گفتند که ما برای جنگ، کفش نداریم که با شما به جنگ بیاییم، در اینجا آیه ای نازل شد و پیامبر اکرم(ص) فرمودند، کسانی که نمی توانند به جنگ بیایند یک رزمنده را حمایت مالی کنند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: در این میان شخصی بود که چیزی برای انفاق و حضور در جنگ نداشت و آبروی خود را صدقه داد و پیامبر ایشان را از صدقه دهندگانی که صدقه او مقبول شده است قرارداده است.

وی گفت: علامه عسکری(ع) بیان می کرد، کسانی که با کتاب های من شیعه شده اند، با هیچ کتابی شیعه نشده اند؛ ایشان کتابی به نام «القرآن الکریم و روایات المدرسه» دارند که فقط جلد سوم این کتاب که منتشر شد، 12 هزار نفر در سودان با مطالعه  این کتاب شیعه شدند.

کتاب هایی که حق التالیف ندارند

حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: ایشان بیان کردند که از سن بلوغ، با انگشت روی پیشانی خود نوشتم که این ذهن وقف «الله» است؛ کتاب های علامه عسکری، هیچ کدام حق التالیف ندارد و هر کسی می تواند آنها را چاپ کند.

وی افزود: آیت الله العظمی سیستانی، کتابی بیش از 800 صفحه درباره تعارض نوشته است و ایشان به بنده گفت غذا و نان و آبی که خورده ام از آن امام زمان(عج) است و آنچه به فکر من رسیده است از امام (ع)است و این حرف ها هم از آن امام است و مال من نیست و هر کسی که دوست دارد می تواند به نام خودش چاپ کند.

وقف سیره مستمره علمای شیعه است

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: معمولا تمام مراجع تقلید هر کدام در عرصه وقف، کتاب و دانشگاه و مکتب و موسسات پژوهشی وقف می کنند و سیره مستمره علمای دین ما بوده است.

وی گفت: غیر مسلمانان نیز اهمیت و ارزش وقف را قبول دارند؛ جایزه شیمی و فیزیک و ادبی نوبل همان وقفی است که وی انجام داده است و کل اموال خود را برای پیشبرد صلح در دنیا وقف کرده است که پس از مرگش همه این وقف در اختیار صهیونیست ها افتاده و هر ساله این جوایز را به مروجان فعالیت های استکباری می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: الازهر مصر 170 دانشکده و 500 هزار دانشجویی خود را  با موقوفاتی که فاطمیین مصر برای آن وقف کردند اداره می کنند که شبیه این موقوفات بسیار زیاد است.

وی افزود: در هند یک موقوفه وجود دارد که برای حفظ جان شیعیان است که دشمنان را گرفتار می کند؛ در لبنان وقفی وجود دارد که دو نفر پول می گیرند و در بیمارستان می روند و به شیوه ای جالب به بیماران روحیه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: این موقوفات، صدقات جاریه ای است که از مکتب اهل بیت(ع) به یادگار مانده است؛ بزرگان دین ما موقوفات فراوانی دارند و کمتر مرجعی را مشاهده می کنیم که موقوفه نداشته باشد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha