چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قرآن کریم

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف کرمانشاه از برگزاری ۸۶ محفل انس با قرآن در قالب سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام حسین قبادی در نشست خبری تشریح برنامه های سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم با تبریک به مناسبت ایام ربیع الاول، ماه شادی اهل بیت علیهم السلام با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) اظهارداشت: قرآن کریم نوری است که هرگز خاموش نخواهد شد، برنامه های قرآنی در هر جامعه که برگزار شود همانند خورشید نورانیت خود را خواهد داشت و ثمرات و برکاتش را به تمام مردم می رساند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف کرمانشاه خاطر نشان کرد: قرآن کریم نور مطلق است لذا برپایی و برگزاری مسابقات قرآنی بهترین فرصت برای دستیابی به نور الهی است.

وی با تشریح برنامه های جانبی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: 86 محفل انس با قرآن کریم در سطح استان با حضور پنج گروه قرآنی متشکل از قاری بین المللی، قاری کشوری و استانی، گروه تواشیح و موارد دیگر در قالب کاروان هایی روزانه به سطح استان اعزام می شوند و برنامه های مرتبط با محافل انس با قرآن کریم را برگزار می کنند.

حجت الاسلام قبادی در ادامه افزود: 28 محفل شاخص، 22 محفل ویژه، 30 محفل عمومی  5 محفل اذان گاهی و یک محفل افتتاحیه از 24 آذر ماه سال جاری لغایت پنجم دی ماه فعالیت های خود را آغاز می کنند.

وی  یادآور شد: تمهیدات لازم برای اعزام 285 اردوی قرآنی از سطح استان به مسابقات قرآن کریم با نام و یاد شهدای قاری فاجعه منا اندیشیده شده که همگی بتوانند از برکات و ثمرات محافل نور بهره مند شوند، با توجه به استقبال مردم و مسئولان اردوهای قرآنی به 310 اردو ارتقاء خواهد یافت و پیش بینی شده که بیش از 20 هزار علاقه مند از مسابقات قرآنی و برنامه های حواشی آن بازدید می کنند.

وی در ادامه  به برپایی مهدهای قرآنی و اعزام اساتید مجرب برای کودکان در این نمایشگاه اشاره و ابراز داشت:  برای رفاه حال خانواده ها و بهره مند شدن کودکان از برنامه های قرآنی مهد قرآنی در اطراف سالن های برپایی مسابقات ایجاد شده که با موضوعات قرآنی آراسته شده و همچنین روزانه نوزده مهد کودک از این مهدهای قرآنی بازدید می کنند  و پس از برگزاری مسابقات به این عزیزان جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام قبادی عنوان داشت: برگزاری نماز جماعت، کارگاه های آموزشی با محوریت سبک زندگی اسلامی و موارد دیگر نیز در برنامه های این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم گنجانده شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان کرمانشاه در پایان گفت: مسابقات معارف و اذان نیز با حضور 31 متقاضی از سطح کشور برگزار می شود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha