جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله محمدرضا ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه مهاجرت معکوس به روستاها یکی از لازمه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید فرهنگ کار به گونه‌ای تغییر کند که وقتی یک جوان روستایی تحصیلات دانشگاهی دارد، کشاورزی و دامپروری برایش سخت نباشد بلکه به فکر کشاورزی به روش علمی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد اظهار داشت: در ارتباط با روستا، در کشور مشکل خالی شدن روستا از سکنه و سرازیر شدن روستاییان به شهر به وجود آمده است.

وی گفت: این مهاجرت جمعیت شهرها را بدون دلیل افزایش می‌دهد و زمینه ایجاد مشکلاتی از جمله حاشیه‌نشینی و کم شدن اشتغال را در شهر به وجود می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: خالی شدن روستاها هم چند آفت دارد، در گذشته روستا محل تامین آذوقه‌های شهرنشینان بود و لبنیات و تخم مرغ و حتی نان شهر از روستا تامین می‌شد ولی الان با خالی شدن روستاها این امکان همچون گذشته وجود ندارد.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: جوانان روستایی هم با حضور در دانشگاه‌ها و تحصیلاتشان، به دنبال کارهای پشت میزنشینی هستند و نمی‌خواهند که به روستا برگشته و دوباره کشاورزی کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: الان روستاهای اطراف یزد که در گذشته پر از جمعیت بود خالی از سکنه شده و اتباع بیگانه در حال ورود به این روستاها و سکونت در آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه مهاجرت معکوس به روستاها یکی از لازمه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید فرهنگ کار به گونه‌ای تغییر کند که وقتی یک جوان روستایی تحصیلات دانشگاهی دارد، کشاورزی و دامپروری برایش سخت نباشد بلکه به فکر کشاورزی به روش علمی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به بیمه روستاییان اشاره کرد و گفت: این بیمه باید به گونه‌ای عمل کند که هم روستاییان را به روستا برگرداند و هم زمینه ساکن شدن آنها در روستا را فراهم کند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha