پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بزرگداشت شهدای نیجریه

حوزه/ مراسم یادبود شهدای فاجعه دردناک نیجریه، ظهر امروز با حضور جمعی از طلاب و دانش پژوهان نیجریه‌ای المصطفی در جامعه آل البیت(علیهم السلام) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام محمد دارالحکمه، دانش آموخته آفریقایی جامعه المصطفی در این مراسم ضمن بازخوانی فاجعه کشتار شیعیان در نیجریه، تصریح کرد: به اعتقاد ما فاجعه دردناک نیجریه، رویدادی خارج از توان یک کشور بوده و عاملان بیرونی قطعاً در این کشتار دست داشته‌اند.

وی مقابله با سرعت انتشار معارف ناب الهی و فزونی پیروان اهل بیت(علیهم السلام) در آفریقا را از مهمترین توطئه های استکبار و استبداد از رقم زدن این فاجعه دردناک عنوان کرد و ابراز داشت: سرعت انتشار معارف ناب الهی و اشتیاق مردمان سرزمین آفریقا به سمت معارف اهل بیت(علیهم السلام)، مصداقی بارز از آیه شریفه «وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» می‌باشد.

سخنران مراسم  با اشاره به این که قبل از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، هیچ نام و نشانی از معارف اهل بیت(علیهم السلام) درآفریقا وجود نداشت، خاطرنشان کرد: سرعت انتشار معارف اهل بیت(علیهم السلام) در کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه، نه تنها مقدمات حیرت رقبای فکری جهان اسلام را به همراه داشته، بلکه این مهم برای خود مجامع شیعی نیز شگفت انگیز بود.

حجت الاسلام دارالحکمه با بیان این که مذهب اهل بیت(علیهم السلام) در بسیاری از کشورهای آفریقایی، مذهب رسمی به شمار می رود، اظهار داشت: متأسفانه علی رغم جمعیت میلیونی شیعیان در نیجریه، هنوز این مذهب به عنوان مذهب رسمی جامعه نیجریه شناخته نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به تبلیغات گسترده وهابیت در جوامع آفریقایی و تلاش‌های روز افزون آنها در نشر تفکرات افراطی و تکفیری در قاره آفریقا، اذعان داشت: وهابیون علی رغم صرف هزینه‌های کلان اقتصادی و تلاش های فراوان، دست آورد چندانی را در جذب اندیشه جوامع آفریقایی نداشته‌اند.

این دانش آموخته جامعه المصطفی با تأکید بر این که علی رغم برچیده شدن دست استعمار جهانی از کشورهای آفریقایی، این مهم با نفوذ در ارگان‌های تأثیرگذار کشورهای اسلامی به ویژه در قاره پهناور آفریقا همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد، یادآور شد: استکبار جهانی با اعمال شیوه‌های نوین استعماری، سرمایه‌های ملی کشورهای اسلامی را غارت می‌کند.

سخنران این بزرگداشت؛ تفکر و اندیشه اهل بیتی را تنها مانع پیش روی استعمارگران غارت‌گر توصیف نمود و خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت میلیونی شیعیان در نیجریه، اگر دسیسه از پیش طراحی شده، استکبار جهانی در به انزوا کشاندن شیعیان موفق شود؛ این سناریو در دیگر کشورهای اسلامی نیز دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام دارالحکمه در پایان به ظرفیت عزاداری سید الشهدا(علیه السلام) برای جذب مشتاقان اهل بیت(علیهم السلام) در آفریقا اشاره نمود و تصریح کرد: در ایام عزاداری و سوگواری ابا عبد الله الحسین(علیه السلام)، نه تنها تمام مسلمانان آفریقایی، بلکه غیر مسلمانان نیز با حضور در این مراسم، تأسف و همدردی خود را ابراز می‌کنند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha