جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهدای نیجریه

حوزه/ در مراسم گراميداشت شهداي فاجعه اسفبار نیجریه بر ضرورت یاری رساندن جهان اسلام به شیعیان مظلوم این کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، خانم پورحسيني، امروز در مراسم گراميداشت شهداي فاجعه نیجریه، در مؤسسه علمي- تحقيقي مكتب نرجس(س) مشهد با اشاره به آيه 75 سوره نساء "وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصيراً "،  بيان داشت: دفاع از محرومان و نجات مستضعفان، از مصاديق اقدام در راه خداست و مؤمن كامل در اين دفاع شركت دارد.

وي ادامه داد: كلمه "مستضعفين" در اين آيه در كنار اسم جلاله اين نكته را مي فهماند كه نبرد براي نجات مستضعفان جهاد في سبيل الله و اين دعاي مستضعفان دين است. در ادامه هم آمده است كه استغاثه داعيان خالص است و حتي كودكان نيز از خداوند نجات خويش را خواستارند. استغاثه خالصانه داعيان مشعر به اجابت الهي است و آنان دست تضرع به سوي حق تعالي دراز مي كند و مي‌گويند: ربنا اخرجنا ... .

اين استاد حوزه در ادامه توضيح آيه افزود: "ولي"  كسي است كه مولي عليه او قدرتي ندارد. كودكي كه در همه شئون خود به ديگري نياز دارد "ولي" مي‌خواهد، اما شخصي كه توان انجام دادن بخشي از كارهاي خود را دارد و در برخي ديگر ناتوان است به "ناصر" احتياج دارد؛ اين دعاي طولاني و تضرع آنها نزد خداي سبحان عجيب است.

حسینی پور با ااشاره به این که به گفته مسئولان سازمان انتقال خون آفريقا كه با توجه به ازدياد بيماري ايدز در اين منطقه، خون‌هاي شيعيان آفريقا از پاك‌ترين خون‌هاست، گفت: اكنون در اين ايام مقدار زيادي از خون هاي پاك اين افرادي كه هميشه در كنار معصومين (عليهم السلام) بودند، بر زمين ريخته شده است و باید با عاملان این جنایت برخورد شود.

*سکوت مجامع بین المللی و اسلامی!

موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(س) همچنین در بیانیه ای ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي داغديده شيعيان نيجريه، آورده است: در آستانه میلاد پیامبر رحمة للعالمین، شهادت تعداد زیادی از شیعیان مظلوم نیجریه، مسلمانان جهان را به سوگ نشاند.

غرب و اسرائیل برای غلبه بر شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه که طی بیست سال، بیش از ده میلیون نفر از مردم نیجریه را به مذهب شیعه درآورده، در شهر زاریا، عده زیادی از شیعیان را به خاک و خون کشیدند، این یورش که به تحریک عربستان و آمریکا از ترس نفوذ شیعه در آفریقا رخ داده است، سکوت مجامع بین المللی و اسلامی را به دنبال داشت.

کنفرانس اسلامی باید با اقدام عملی و عاجل، مجازات عاملان این جنایات دردناک را خواستار می شود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha