جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان یزد از حضور پررنگ بانوان طلبه یزدی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان یزد در آستانه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه خبر داد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان یزد، در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری استان یزد به خبرنگار «حوزه» گفت : با هدف تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه و با توجه به قرار گرفتن در هفته پژوهش، بخشی از دستاوردهای علمی پژوهشی طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران طلبه در غرفه اختصاصی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

فاطمه نظیر در مورد جزئیات دستاوردهای پژوهشی خواهران اظهار داشت : از بین بیش از 1200 پایان نامه و تحقیقات پایانی سطوح سه و دو بانوان طلبه تعداد 30 پایان نامه برتر دوره کارشناسی ارشد (سطح سه) و تعداد 40 تحقیق پایانی دوره کارشناسی(سطح دو) برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شد.

وی تصریح کرد : پوسترهای علمی پژوهشی و نرم افزارها و پاسخگویی به شبهات دینی مراجعه کنندگان نیز از دیگر بخش های غرفه حوزه به شمار می رود.

نظیر، از انتشار سه عنوان کتاب توسط بانوان طلبه یزدی خبر داد و افزود : این سه جلد کتاب شامل : « مثل های قرآنی اثر نرگس بخت نما»، « آیات قرآنی اثر افسانه یاوری» و « احکام نوپدید فقهی اثر سمیه برزگری و رؤیا دهقانی» در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

وی برخی از فعالیت های پژوهشی این معاوت را در طول سال تحصیلی، تشکیل انجمن های علمی، هسته های پژوهشی و کانون های علمی پژوهشی در مدارس، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، مسابقه رشد پژوهشی، فراخوان بانوی کرامت، جشنواره علامه حلی، دوره مهارت افزایی پژوهشی، شورای علمی پژوهشی استان و مدارس، جلسات دفاع از پایان نامه ها برشمرد.

گفتنی است : در حاشیه برگزاری این نمایشگاه که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شده است پژوهشگران برتر استان یزد در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش تجلیل شدند که در این مراسم از "حجت‌الاسلام سیداسماعیل شاکر"، "حجت‌الاسلام علی سالک" به عنوان رتبه های اول و دوم پژوهشگران فرهنگی تجلیل شد.

شایان ذکر است : نمايشگاه پژوهش و فناوری استان یزد در سالن غدیر دانشگاه یزد از تاریخ 23 تا 25 آذرماه از ساعت 9 تا 17 برپا می باشد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha