جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی ضمن محکومیت حوادث نیجریه و حمله به شیعیان این کشور، گفتند: ارتش نیجریه حدود ۵۰۰ نفر از شیعیان را به شهادت رسانده و متأسفانه دولت آنها نیز اعلان بی خبری می کند و حال اگر ما در اینجا بنشینیم و صرفاً محکوم کنیم، نتیجه ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: رسول اعظم (ص) فرمودند: «انما الاعمال بالنیات و انما لکل امرء ما نوی فمن کانت هجرته الی الله و رسوله فهجرته الی الله و رسوله و من کانت هجرته لدنیا یصیبها او امرأه ینکحها فهجرته الی ما هاجر الیه/ ارزش هر عمل، بسته به نیت‌ آن است، و با هر کس طبق نیتش رفتار خواهد شد، پس هر کس هجرتش به هدف رسیدن به خدا و رسولش، باشد، از او پذیرفته می‌شود، و هر کس هجرتش به قصد دست یافتن دنیا و یا ازدواج زنی باشد پاداشش همان است و بس».

ایشان با بیان این مطلب که این حدیث مورد قبول شیعه و اهل سنت قرار گرفته است، ابراز داشتند: عمل، تابع نیت است و تنها عمل زیبا کافی نیست.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: همه ما به قم آمده ایم تا درس بخوانیم و اگر بتوانیم از این تحصیل برای تبلیغ دین مبین اسلام بهره ببریم، کاری بسیار خوب است.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: اگر واقعا بتوانیم در دنیایی که همه علیه تشیع قیام کرده اند، کار کنیم، بسیار خوب و مفید خواهد بود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه با اشاره به حوادث نیجریه و حمله به شیعیان این کشور، بیان داشتند: در نیجریه شنیدیم که ارتش حدود 500 نفر از شیعیان را به شهادت رسانده و متأسفانه دولت نیز اعلان بی خبری می کند نتیجه ای نخواهد داشت.

معظم له اظهار داشتند: اگر به قم آمده تا تحصیل کرده؛ معمم شده و از این طریق زندگی کنیم، بنابر روایات در روز قیامت در صف انبیاء بنی اسرائیل قرار نگرفته و اجر و پاداشی نخواهیم داشت.

ایشان در پایان ابراز داشتند: اساس کار روحانیت خلوص است و به وسیله آن موفق خواهد شد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha