پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعید ملاحسنی

حوزه/ ورود روحانیون به مباحث تخصصی برای افزایش استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی در حوزه گسترش فرهنگ کارآفرینی مورد تایید مراجع تقلید و مسئولان کشوری قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سعید ملاحسنی در حاشیه دومین گردهمایی ائمه جماعات ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگاران که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم برگزار می شود اظهارداشت: جایگاه کار و کارآفرینی در دستیابی دولت‌ها به توسعه همه جانبه به عنوان یکی از ارکان کلیدی شاخص‌های تاثیرگذار در راهبردهای رقابتی کشورها در فضای بین‌المللی مطرح است.

وی به وضعیت کنونی جامعه اسلامی در حوزه اشتغال اشاره و اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی به عنوان هدایت‌گر اصلی جامعه ارتقاء جایگاه کار و کارآفرینی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را در سال 90 به عنوان ارزشی اسلامی و ملی با بهره‌گیری از نظام آموزشی و تبلیغی مورد تاکید قرار دادند.

دبیر ستاد اقامه نماز و امور روحانیون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه گسترش سرمایه‌های انسانی کشور برای حوزه کارآفرینی باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد تصریح کرد: یکی از راهکارهای تحقق اهداف مذکور فرهنگ‌سازی مناسب برای تبیین، هدایت و فراگیرنمودن آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در جامعه است.

وی از برگزاری نشست تخصصی برای ائمه جماعات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال 91  برای ترویج فرهنگ کارآفرینی یاد کرد و گفت: برگزاری این نشست و ورود روحانیون به مباحث تخصصی برای افزایش استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی در حوزه گسترش فرهنگ کارآفرینی مورد تایید مسئولان کشوری بویژه ریاست محترم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مراجع تقلید قرار گرفته است.

حجت الاسلام ملاحسنی به اعزام 220 روحانی تبلیغی در ماه مبارک رمضان به مراکز استان‌ها در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: با تاکید  رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در چهارمین دوره مسابقات قرآنی این سازمان در مشهد مقدس طرح استفاده از ظرفیت روحانیون برای ترویج فرهنگ کارآفرینی بار دیگر کار خود را آغاز کرد.

دبیر شورای فرهنگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جمع‌آوری راهکارها و نظرات ائمه جماعات ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی میان اقشار مختلف جامعه را یکی از اهداف برگزاری این گردهمایی برشمرد و عنوان کرد: در کارگروه‌های دومین گردهمایی ائمه جماعات ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور این راهکارها و نظرات مورد بررسی قرار گرفته و برترین آن‌ها در دومین روز برگزاری این گردهمایی برای عملیاتی شدن به رئیس سازمان ارائه می‌شود.

انتهای پیام   313/17

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha