پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سقای بی‌ریا

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ریشه تشکیل تمدن اسلامی در اسلام بر مبنای قرآن و روایات متعدد از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد ناصر سقای بی ریا، رئیس شورای علمی هفته تمدن نوین اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: ریشه تشکیل تمدن اسلامی در اسلام بر مبنای قرآن و روایات متعدد از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار است، چرا که  به صورت متعدد به خصوص در آیه 28 و 29 سوره مبارک فتح وعده الهی به پیامبر گرامی اسلام(ص) را داریم که اسلام روزی بر همه دین ها قالب خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئله ایجاد تمدن اسلامی  امری زودبازده نیست بلکه زمان بر خواهد بود، لذا در روایات نیز اشاره شده به قیام امام خمینی(ره) و تشکیل حکومت اسلامی و امتی که زمینه ظهور و تشکیل حکومت اسلامی را خواهد داد.

حجت الاسلام و السملمین سقای بی ریا تمدن نوین اسلامی را نیازمند زیربناهای ویژه ای دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند علومی مبنایی است لذا با توجه به ظرفیت های موجود در این راستا کمیسیون های شش گانه را برای زمینه سازی ایجاد تمدن اسلامی تشکیل داده ایم چرا که در دین اسلام، جهان اسلام و ایران اسلامی ظرفیت تمدن سازی وجود دارد.

عضو هئیت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کمیسیون های چیستی،مبانی نظری، سیره تکوین، ظرفیت ها، مطالعات تمدنی و آینده پژوهی را از جمله این کمیسیون ها دانست و گفت: برای بررسی مطالعه ، نقد تئوری های موجود و ایجاد زیر بنا برای فراهم سازی بستر تشکیل تمدن نوین اسلامی را تشکیل داده ایم تا ملزومات و امکان سنجی برای رسیدن به آن محقق گردد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha