چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بانوان

حوزه/ قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است و طلاب باید با فراگیری روش های تحقیق و پژوهش، به نیاز های جامعه بصورت علمی پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، دکتر فرشته هدایتی، در نشست پژوهشی مرکز تخصصی خواهران زینب کبری(س) تنکابن، گفت: پژوهش در لغت به معنای جستجو، تجسس و بررسی کردن و در اصطلاح به معنای کوششی روشمند برای پاسخ گویی به مسأله علمی است که منجر به نوآوری و پیشرفت علوم می شود.

وی با اشاره به آیه " لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي كَبَدٍ/ براستى كه انسان را در رنج آفريده‏ايم(البلد/4)، ابراز داشت: بهترین روش برای حل مشکلات، روش علمی و تحقیق بوده و همیشه روش تحقیق با ما است و جدایی پذیری ندارد.

این استاد دانشگاه افزود: پژوهشی دارای اهمیت و ارزش است  که گره ای از مشکلات و معضلات جامعه را باز کند، لذا  طلاب باید به دنبال انتخاب موضوعاتی در پایان نامه های خود باشند که متناسب با نیاز جامعه بوده و در جهت برطرف کردن مشکلات و آسیب های فرهنگی، اجتماعی و... کشور باشد

هدایتی خاطر نشان کرد: پژوهش یکی از اساسی ترین نیازها برای دستیابی به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است، لذا اگرپژوهش صورت نگیرد دانش بشری افزایش نخواهد یافت .

وی در پایان با تاکید بر ضرورت ورود طلاب به عرصه پژوهش، تصریح کرد: طلاب باید با فراگیری روش های تحقیق و پژوهش، به نیاز های جامعه بصورت علمی پاسخ دهند.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha