پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین میرمعزی

حوزه/ رئیس انجمن اقتصاد حوزه بر لزوم توجه جدی حوزویان به خلاهای نظری در زمینه ارایه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی  چهارشنبه شب در مراسم هم اندیشی مسئولان و معاونان پژوهش واحدهای علمی حوزوی که درسالن اجتماعات نهاد رهبر در دانشگاه ها در قم برگزار شدگفت: پژوهش های که در حوزه انجام می شود باید منطبق بر نیازهای کشور باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری مباحث مختلفی را پیرامون بایسته های پژوهش در حوزه بیان کرده اند که یکی از آنها در زمینه علوم انسانی و اسلامی است که این علوم انسانی اسلامی باید در حوزه تولید شود.

رئیس انجمن علمی اقتصاد حوزه خاطرنشان کرد: در این راستا باید عملکرد حوزه رصد شود و اگر مشکلی وجود دارد باید در این زمینه برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

وی گفت: حوزه باید بتواند در کنار دروس مرسوم خود که جزو علوم انسانی اسلامی هستند علومی که در اداره جامعه اسلامی نقش دارد را تولید کند. علوم سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اسلامی باید در حوزه تولید شود و اگر این کار انجام نشود تمام تلاش هایی که برای اسلامی سازی ارکان نظام انجام می شود در اختیار کسانی قرار می گیرد که قطعا این پروسه علمی را در حوزه نگذرانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی  افزود: بسیاری از فعالان و اساتید دانشگاه افراد متدینی هستند ولی به دلیل اینکه شاکله دانشی که طی این سالها در دانشگاه ها آموخته اند از غربیان گرفته شده است قطعا با نگاه حوزوی متفاوت است.

 

رئیس انجمن علمی اقتصاد حوزه خاطرنشان کرد: احیای امر اهل بیت(ع) مقتضیات بسیاری دارد که امروز بحث الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از مهمترین این ارکان است که رهبر انقلاب آن را نقشه راه ساخت تمدن اسلامی دانستند.

وی گفت: امروزه اندیشکده های مختلفی در شورای الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت ایجاد شده است که نیازمند پژوهش های حوزویان است که باید این زمینه ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی بیان کرد: حوزه علمیه وظیفه تئوری سازی نظام اسلامی در عرصه های مختلف را به عهده دارد و به این دلیل باید تلاش علمی گسترده تری در حوزه انجام شود.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha