شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آمار درست، صحیح، سالم و مطابق با واقعیت‌ها شما موجب ارتقاء جامعه می‌شود، همان گونه که آمارهای مخدوش و ناقص شما نیز به کاستی و ناقص ماندن کار و در نهایت آسیب دیدن جامعه می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با رئیس و کارکنان سازمان ثبت احوال استان که به مناسبت هفته ثبت احوال در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد،  «خودارزیابی» را یکی از برکات نامگذاری‌ این روزها به نام دستگاه‌ها اداری و اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: این ایام فرصتی می‌شود که مجموعه ثبت احوال از خودش یک ارزیابی داشته باشد و نقاط قوت و ضعف خودشان را بشناسند و بدانند در چه شرایطی هستند.

امام جمعه شهرکرد در استان در ادامه به نقش عمده و کلیدی ثبت احوال در اداره جامعه اشاره و تصریح‌کرد: با توجه به اینکه  آمارهایی که ثبت احوال به نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور ارائه می‌دهد، نقش عمده‌ای در مسئله اداره جامعه بر عهده دارد. 

ارتقاء، رشد و سازندگی جامعه را بر مبنای آمار صحیح است

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام هرگونه ارتقاء، رشد و سازندگی جامعه را بر مبنای آمار صحیح دانست و گفت: شما کارکنان ثبت احوال هستید که با ارائه آمارهای خود زمینه ساز ارتقاء جامعه می‌شوید؛ امروز آمار درست، صحیح، سالم و مطابق با واقعیت‌ها شما موجب ارتقاء جامعه می‌شود، همان گونه که آمارهای مخدوش و ناقص شما نیز به کاستی و ناقص ماندن کار و در نهایت آسیب دیدن جامعه می‌انجامد.

امام جمعه شهرکرد نقش و رسالت ثبت احوال در ارتقاء، رشد و تکامل جامعه را رسالتی مبنایی دانست و خاطرنشان کرد: بکوشید که آمارهای شما همواره با واقعیت و دقت همراه باشد به گونه‌ای که هیچ کسی نتواند حتی یک سرسوزن خدشه‌ای در آمارهای شما ایجاد کند؛ همچنین متولیان و برنامه‌ریزان نیز بتوانند مبتنی بر آمار شما، صادقانه و صحیح برای ارتقاء و سازندگی جامعه و کشور برنامه‌ریزی کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام  با بیان اینکه ثبت احوال به تک‌تک افراد جامعه خدمت‌رسانی می‌کند تصریح کرد: شما هستید که با آن خدمات و اسنادی که از همان آغاز تولد به یک نوزاد ارائه می‌دهید،  به انسان «هویّت» می‌بخشید و او را در مجموع آمار جامعه قرار می‌دهید. بنابراین هویّت بخشی به انسان یک کار مهم است که توسط شما انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: انسان یک زمان در سایه عمل خودش، به خودش هویّت می‌بخشد و یک موقع دیگران به خاطر ثبت او در ثبت احوال به او هویت می‌بخشند. این یک نوع هویّت است و آن هم یک نوع دیگر ازهویّت؛ افرادی با اعمال خودشان مانند، پاس داشتن ارزش‌ها و انجام عمل صالح خودشان، هویت پیدا کرده‌اند و در جامعه شناسانده شده‌اند، مانند امام خمینی (ره)، مراجع بزرگ ما مرحوم  چون آیات عظام بروجردی و بهجت و انسان‌های بزرگی که با اعمالشان هویت پیدا کردند. که این یک نوع هویت پیدا کردن است.

این استاد حوزه، شرط اصلی انجام وظایف به نحو مطلوب و نمره گرفتن از محضر خدای متعال را در انجام صحیح و دقیق کارها در این مجموعه دانست و تاکیدکرد: بکوشید در این مجموعه کارها سالم، خداپسند، با اخلاص تمام  و با دقت انجام شود که خدایی نکرده شاهد نباشیم مردم به خاطر یک اشتباه کوچک شما روزها ، ما‌ه‌ها و حتی سال‌ها برای اصلاح آن به دردسر و زحمت بیفتند .

همچنین در پایان این مراسم کارت ملی هوشمند نماینده ولی فقیه در استان و چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلاموالمسلمین نکونام به ایشان تقدیم شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha