پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ اولین جشنواره سلمان فارسی

حوزه/ در حاشیه نخستین جشنواره سلمان فارسی از اثر «شاخصه های سبک زندگی اسلامی» رونمایی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نخستین جشنواره سلمان فارسی پیش از ظهر امروز ویژه تحقیقات نیروهای مسلح با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حجج اسلام والمسلمین صفایی مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا،  سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، پژوهشگران پژوهشگاه امام صادق(ع) و جمعی از اندیشمندان حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ضمن خیرمقدم به ارائه گزارشی از نخستین جشنواره سلمان فارسی پرداخت.

وی با اشاره به دریافت 278 اثر به نخستین جشنواره سلمان فارسی، گفت: سازمان عقیدتی ارتش 44 عنوان، نیروی انتظامی 58 عنوان، وزارت دفاع 54 عنوان و نماینده ولی فقیه 123 عنوان به این جشنواره ارائه داده اند و 203 اثر به مرحله نهایی راه یافت.

همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی بر لزوم حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید کردند و گفتند: زندگی و سیره سلمان فارسی در دوران استانداری برای رئیس جمهور و وزیران و مقامات کشور درس بزرگی است

سخنران پایانی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صفایی در سخنانی بر ضرورت جدی شمردن استخراج علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز واقعا غرب قبله گاه اکثر دانشگاه های کشور در زمینه علوم انسانی است.  

خاطرنشان می شود در پایان این همایش از کتاب شاخصه های سبک زندگی اسلامی که به همت جمعی از محققین و پژوهشگران پژوهشگاه امام صادق(ع) تدوین شده است، رونمایی صورت گرفت.

همچنین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی نیروهای مسلح در حوزه علوم انسانی اسلامی در حاشیه این جشنواره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/313/33  

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha