سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پژوهش

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: پژوهش های دینی باید با رویکرد حل مشکلات جامعه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و ... باشد.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر در عرصه پژوهش، کارهای بنیادین خوبی صورت گرفته و می گیرد، اما مهم آن است که هر چه بیشتر و بهتر این پژوهش ها کاربردی شده و حل معضلی از معضلات جامعه را هدف بگیرد.

وی افزود: به خصوص امروز ما در زمینه مسایل فرهنگی و تربیتی نیاز به انجام پژوهش های کاربردی داریم همچنین درباره مساله عفاف و حجاب که تعمیق چنین فرهنگی در سایه انجام کار علمی و پژوهشی مناسب ممکن خواهد بود.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ما در پژوهش نیاز به یک مهندسی مطلوب داریم ، گفت: در حوزه بانوان نیاز به کارهای پژوهشی داریم صرفا به صورت کلی نباشد، بلکه به صورت جزیی مسایل مبتلابه را در کانون توجه خود قرار دهد.

وی همچنین خواستار لزوم حمایت از پژوهش های کاربردی شد و افزود: به عنوان مثال چرا نباید مدارس و مهدکودک های ما با پشتوانه پژوهش های دینی خوب اداره شود که خوراک فکری و عملی مناسب را براس سبک زندگی تهیه و تامین می کند و باید از این دست پژوهش ها از سوی مسئولان جامعه اسلامی حمایت لازم به عمل آید.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha