جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه به وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد، تصریح کرد: تقویت و توسعه تمدن بزرگ اسلامی ره آورد وحدت و تعامل این دو نهاد خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به این که حوزه و دانشگاه باید با حفظ وحدت و رویه خود از آرمان های اسلام و انقلاب حفاظت کنند، ابراز داشت: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه تنها مراودات و برگزاری همایش هایی برای بزرگداشت و یادآوری این روز نیست، بلکه هدف، پیمودن وظایف و رسالت های خود در راستای پیشرفت علمی و اخلاقی جامعه است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید مکمل هم باشند، خاطرنشان کرد: دانشگاه متکفل فراهم کردن زمینه های رشد علمی و رفاهی جامعه است وحوزه نیز متکفل حفظ  و ارتقا باورها، اعتقادات، ارزش ها و فرهنگ دینی است.

وی با بیان اینکه در منابع دینی نیز به هماهنگی علوم دینی و علمی تاکید فراوانی شده است، افزود: در روایات علم بر دو قسم علم الادیان و علم الابدان آمده است و همین موضوع نیز وحدت حوزه و دانشگاه را دو چندان آشکار می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه علم الادیان همان علوم حوزه و علم الابدان نیز علوم تجربی است، یادآور شد:علوم دینی و علوم تجربی هر دو علومی نافع و سودمند برای زندگی دنیوی و اخروی انسان هستند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه حوزویان و دانشگاهیان باید با انجام وظایف خود زیر ساخت های دینی و مادی جامعه را توسعه دهند، گفت: این دو نهاد باید مبانی و سازوکارهای خود را هماهنگ و هم جهت نمایند و در راستای تعالی اخلاقی و علمی جامعه گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه به وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد، افزود: جامعه برای پیمودن مسیر پیشرفت و حفظ ارامش و آسایش خود نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، تقویت و توسعه تمدن بزرگ اسلامی را ره آورد حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید دوشادوش هم زمینه توسعه و ترقی جامعه را در ابعاد گوناگون فراهم نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه حوزه نیازمند تجربیات دانشگاهیان و دانشگاه نیازمند علوم حوزوی برای انجام وظایف دقیق خود در جامعه هستند، خاطر نشان کرد: علوم دینی و علوم صنعتی هیچ کدام به تنهایی نیاز انسان را مرتفع نمی سازد، از این رو وحدت حوزه و دانشگاه نیازی بدیهی است.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha