چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/ سیاست های تمهیدی یکی از موضوعاتی است که امام حسن عسکری(ع) زمینه و بستر آن را برای مسئله امامت امام بعد خود در بین شیعیان فراهم کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن غرویان  درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری(عج) و تبریک آغاز امامت حضرت حجت(ع) گفت: سیاست های تمهیدی یکی از موضوعاتی است که امام حسن عسکری(ع) زمینه و بستر آن را برای مسئله امامت امام بعد خود در بین شیعیان فراهم کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: این سیاست ها در مسائل مختلف مانند، غیبت، تولد، امامت و حتی دوران ظهور و آسیب های بعداز غیبت بود؛ و آن حضرت یک به یک این مسائل را برای شیعیان توضیح و تشریح کردند.

وی افزود: این سیاست ها به خوبی توانست  جلوی اهداف دشمن را که می خواستند، سلسله امامت را قطع کنند، گرفت و مایع مباهات مسلمانان و از بین بردن فتنه های آل بنی عباس شد.

 حجت الاسلام و المسلمین غرویان گفت: بنی عباس، نقشه های شوی برای امام حسن عسکری(ع) کشیدند تا هر طور شده از  دنیا آمدن آخرین منجی بشریت جلوگیر کنند و برای همین کار حضرت را در پادگانی در منطقه عسکریه محبوس و تحت فشار قرار داده اند و برای تحقق این عمل، جلوی همه نوع ملاقات ها را با شیعیان گرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) برای خنثی کردن هر نوع توطئه ای از سوی دشمن از هر نوع فرصتی برای بیان حقایق امام(ع) بعد خودشان از طریق نامه، توقیعات و حتی در ارتباطاتی که داشتند استفاده کرده و این عمل را باز گو می کردند.

عضو هئیت علمی جامعه  المصطفی گفت:  یکی دیگر از تمهیدات حضرت، تربیت شاگرد و انتخاب نماینده، نوشتن تفسیر بود؛ از این طریق آن حضرت مباحث مهدویت، نائبان خاص در دو غیبت صغری و کبری و مشکلات و شبهاتی که در زمان غیبت حضرت مهدی(ع) جامعه به آن گرفتار خواهد شد، بیان کردند و آگاهی های لازم را به مردم داده بودند.

 انتهای پیام:40/313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha