چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ ائتلاف عربستان با آمریکا و نظام سلطه، مصداق بارز تولی کفار است و تبریک پادشاه عربستان به عاملان جنایت نیجریه خفت بار و شرم آور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی،  امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به فزونی معنادار جنایاتی که بر جهان اسلام روا می گردد گفت: حمله و کشتار شیعیان بی گناه نیجریه در کشوری که قریب به پانزده میلیون نفر شیعه در آن زندگی می کند و حکومت به ظاهر مسلمان بر آن حاکمیت دارد، یکی از نمونه های دردآور این جنایتهای شکننده بر پیکر اسلام است

وی در ادامه  این دست جنایتهای غیر انسانی را کاشف از یک فتنه تمام عیار و گسترده بر ضد اسلام و مسلمانان ارزیابی نمود که با مرکزیت آل سعود، سیاستهای شوم نظام سلطه و صهیونیزم بین المللی را در منطقه و جهان اسلام دنبال می کند.

استاد حوزه علمیه،  فعالیتهای تروریستی و قتل زن و کودک و غیر نظامیان در یمن و بحرین و سوریه و عراق را تکه های دیگر این نقشه شیطانی بر شمرد و گفت: به بهانه مبارزه با تروریسم و با رهبری آمریکا و اسرائیل و تحت پوشش عنوان اتئلاف ضد تروریسم، پروژه تولید و تکثیر جریانات تروریستی و خطرناک را در جهان اسلام محقق می سازد.

نائب رئیس خبرگان رهبری  با یادآوری توفیقات چشمگیر انقلاب اسلامی در جلب توجه دله ای همه مسلمانان و انسانهای آزاده به خود و شکل گیری بیداری اسلامی در امت بزرگ اسلام به ویژه محوریت و قیادت معنوی امام راحل عظیم الشأن بر جهان اسلام و قلوب همه مسلمانان، تهدید و ترور و کشتار و جنایتهای اخیر را، واکنش نظام سلطه و آمریکا و اسرائیل و مزدوران منطقه ای آنها، به توسعه نگاه انقلابی برآمده از اسلام ناب دانست.

وی، با مقایسه فتنه تکفیر با خوارج صدر اسلام و ریشه کنی خوارج به دست امام امیرالمؤمنین علیه السلام، گفت: بیداری و هوشیاری امت اسلامی و علماء شیعه و سنی و ایستادگی و مقاومت و مقابله مؤثر همه ارکان نظام اسلامی و ارگانها و سازمانهای مسئول در برابر این فتنه لازم است.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به عنصر ولایت به شکل عام و ولایت فقیه به طور خاص در فقه شیعی و اعتقاد به ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه در اندیشه شیعی، عدم شکل گیری جریانهای افراطی و تکفیری در بستر تفکر شیعی را ناشی از این عنصر مترقی ارزیابی نمودند و خلاء اندیشه سیاسی مبتنی بر حاکمیت دینی در دنیای اسلام را راه نفوذ چنین تفکرات افراطی و خبیثی دانست که علماء و اندیشمندان اسلامی، باید به مقابله با این نفوذ خطرناک بپردازند.

استاد حوزه در بخش  دیگری از سخنانشان ضمن اشاره به ائتلاف عربستان با آمریکا و نظام سلطه، آن را مصداق بارز تولی کفار دانسته و محکوم  کرده و تبریک پادشاه عربستان به عاملان جنایت نیجریه را خفت بار و شرم آور توصیف نمود.

آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه خاطر نشان کرد: در کشوری که بوکو حرام انسانهای بی گناه را می کشد و زن و کودک را به بردگی می برد و هیج اقدام مؤثری با آن صورت نمی گیرد و در کشوری که ادیان دیگر در انجام فرائض و شعائر دینی خود آزاد شمرده می شوند، اما نزیک به پانزده میلیون مسلمان شیعه در کشور اسلامی به جرم تشیع بدون آنکه فعالیت نظامی و یا امنیتی بر ضد انسانهای بی گناه انجام داده باشد و فقط به جرم دیدگاه انقلابی یا اقامه شعائر مذهبی و مراسم عزاداری سید الشهداء و یا تظاهرات بر علیه رژیم خبیث اسرائیل، با خشونت مواجه می شود و به خاک و خون کشیده می گردد و رهبر و عالم بزرگوار آنها علامه زکزاکی مورد هتک حرمت قرار می گیرد.

وی برخورد دوگانه غرب و مزدوران آنها در منطقه را با مقوله تروریسم، یکی از آشکارترین مصادیق تزویر و دروغ دانست و نسبت به حرکت شوم و کاذب ائتلاف ضد تروریسم که به بهانه مقابله با تروریسم و تحت پوشش این عنوان موجّه، به تقویت تروریسم و تکفیر در منطقه و حذف جریانهای مردمی و پیشبرد اهداف کثیف صهیونیزم در جهان اسلام و منطقه می پردازد؛ هشدار داد.

آیت الله هاشمی شاهرودی در پایان  هفته وحدت را موقعیت خوبی برای اتحاد امت اسلامی و علماء شیعه و سنی جهت دفع فتنه تکفیر و تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی، ارزیابی نمود و اقدامات عملی و مؤثر را در این عرصه خواستار شد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha