پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهدای نیجریه

حوزه / ۱۰۰۰ نفر از مسلمانان شیعه که برای حمایت از حسینیه و رهبرشان آمده‌ بودند به شهادت رسیده‌اند. هیچ شاهدی زنده نمانده تا ماجرا را به درستی تعریف کند. حتی اجساد را باقی نگذاشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک پایگاه نیجریایی به فاجعه کشتار شیعیان نیجریه پرداخت و از سیاست یک بام و دو هوای ارتش نیجریه شدیدا انتقاد کرد. پایگاه nigeriateller.com نوشت: ارتش نیجریه طی سه اعلامیه عمومی و جداگانه به بوکوحرام هشدار داده و از آن‌ها خواسته خود را تسلیم کنند. در اولین اعلامیه ارتش به بوکوحرام گفته ما مخفی‌گاه‌های شما را شناسایی کرده‌ایم. این نخستین هشدار است! آن‌ها دو مرتبه دیگر در این پیغام هشدار را تکرار کردند.

آن‌ها به تروریست‌هایی که در طی پنج سال گذشته بیش از 100 هزار شهروند نیجریه‌ای را کشته و هزاران دختر را ربوده و مورد تجاوز قرار داده‌، و 3 میلیون انسان بی‌گناه را آواره کردند، پیش از اقدام به جنگ هشدار تسلیم شدن می‌دهند درحالی هیچ شفقتی درباره مسلمانان شیعه از خود نشان ندادند.

حقیقت این است که چنین جنایاتی علیه شیعیان در نیجریه تازگی ندارد و مسلمانان شیعه که برای حمایت از رهبرشان بیرون از منزل ایشان تجمع یافته بودند، تجربه چنین کشتارهای شومی را داشتند. آن‌ها با دیدن سربازان ارتش که روی زمین زانو زده و آماده تیراندازی بودند، همه چیز را فهمیدند. چرا که قبلا نیز چنین صحنه‌ای را دیده بودند. در جولای سال گذشته  نیز ارتش نیجریه به همین شیوه، عده زیادی از آن‌ها از جمله پسران رهبرشان را به شهادت رسانده بودند و هیچ دادگاهی نیز در پی حرکت جنایتکارانه آن‌ها تشکیل نشده بود. عده‌ زیادی از شیعیان در آن روز از جمله پسران شیخ زاکزاکی زنده دستگیر شده و در مکان نامعلومی بی رحمانه به شهادت رسیدند.

شیعیان ترجیح میدهند شجاعانه بمیرند تا در ترس و ذلت کشته شوند

ویدئوهایی از حوادث آن روز منتشر شده که نشان می دهد شیعیان ترجیح می‌دهند شجاعانه بمیرند تا آنکه در ترس و ذلت و بی‌رحمانه کشته شوند. بسیاری از ما ویدئو را دیده‌ایم اما ترجمه کلماتی که در ویدئو گفته می‌شود را نمی‌دانیم. مسلمانان شیعه به سربازان می‌گویند: ما سربازانی را که به حسینیه آورده‌اید می‌بینیم. بدون هیچ دلیل یا هشداری سربازان را آورده‌اید!  شما همیشه قبل از هر عملی مردم را مطلع می‌کنید! پس معلوم است اینجا چه خبر است!  قرار است همه ما را امروز اینجا بکشید!

ژنرال بوراتی قسم می‌خورد که چنین چیزی نیست، درحالی که عاقبت ماجرا با پیش بینی مسلمانان یکی‌ است.

بقیه داستان را کسی نمی‌داند. به گفته بعضی 1000 نفر از مسلمانان شیعه که برای حمایت از حسینیه و رهبرشان آمده‌ بودند به شهادت رسیده‌اند. هیچ شاهدی زنده نمانده تا ماجرا را به درستی تعریف کند. حتی اجساد را باقی نگذاشته اند. ویدئوها تنها آغاز ماجرا را نشان می‌دهند و هیچ کدام صحنه‌ای از کشتار را به تصویر نمی‌کشند.

هر کسی را که می‌دیدند می‌کشتند

آن‌ها حمله خود را تا آنجایی پیش بردند که هر کسی را که می‌دیدند می‌کشتند. حسینیه را تماما نابود کردند. حملات آن‌ها به منظور دستگیری نبود بلکه قصد کشتار و پاک سازی داشتند. حتی حمله بی‌رحمانه و شلیک بی‌هدف گلوله‌ها در منزل شیخ زاکزاکی نیز به امید کشتن او در زمان حمله بود. آن‌ها چهار گلوله در بدن رهبر شیعیان به جای گذاشته، خانه او را به آتش کشیده و هر کسی را که آنجا بود، از جمله سه تن دیگر از پسران شیخ زاکزاکی را با سنگدلی به گلوله بستند و از نارنجک و بولدوزر برای تخریب خانه‌های شیعیان استفاده کردند.

آن‌ها برای بوکوحرام پیغام تسلیم شدن می‌فرستند حال آنکه شیعیان را به شیوه نسل کشی به خاک و خون کشیدند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha