چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد صادق امینی - مسجد سلیمان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این‌که شیخ زکزاکی از ظرفیت‌های خویش بهره‌وری کافی و وافی کرده است، گفت: همگان دیدند که چگونه این شیخ مبارزه و مجاهد در اربعین حسینی ۵ میلیون دلباخته حسینی را گرد یکدیگر جمع کرده تا برای حسین مجلس عزاداری برپا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمدصادق امینی، استاد حوزه علمیه خوزستان، عصر امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، به بیان بخشی از زندگانی این امام همام پرداخت و اظهار داشت: امام عسکری(ع) بعد از امام جواد(ع)، جوان‌ترین امام شهید شیعیان است، به‌گونه‌ای که در 22 سالکی به امامت رسیده و در 28 سالگی شهید راه حق و حقیقت شدند.

وی بابیان این‌که دوران امامت یازدهمین پیشوای شیعیان تنها 6 سال به طول انجامید، گفت: اگرچه دوران امامت حضرت عسکری(ع) بسیار کم و محدود بود، اما در همین مدت کم، بهره‌های زیادی از عمرشان برای خدمت به شیعه برندند.

امام‌جمعه مسجدسلیمان، با تأکید بر این‌که امام حسن عسکری(ع)، از همه 6 سال امامتشان به نحو احسن استفاده کردند، اذعان داشت: انسان باید همچون امامش از لحظه‌لحظه فرصت‌های زندگانی‌اش بهره برد و ذره‌ای در کسب فیوضات معنوی و دنیوی دریغ نکند.

حجت‌الاسلام امینی، با اشاره به این مطلب که «چرا برخی‌ها در لباس تقوا و دین‌مداری! بر ضد اسلام کار می‌کنند؟» گفت: امام عسکری(ع) مظهر رأفت و مهربانی بود و حتی با دشمنان خویش به نرمی رفتار می‌کرد! اما در مواقعی که اسلام را در خطر می‌دید استوار و محکم چنان مقابله‌ای با دشمن می‌کرد، که هیچ‌کس توان مقابله با ایشان را نداشت.

وی در ادامه افزود: امروزه مشاهده می‌شود که برخی‌ها به اسم اعتدال حرف دوستی با دشمن را می‌زنند و سعی در دل‌شاد کردن دشمنان و معاندان اسلام و مسلمین می‌کنند! آنها باید بدانند که امام عسکری(ع) مصداق بارز مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی بوده و چندین سال اسارت ایشان هم صرفاً به همین خاطر بوده است.

این استاد حوزه علمیه، بابیان اینکه ابعاد شخصیتی امام حسن عسکری(ع) بهترین نمونه برای طلاب در این برهه است، گفت: به‌راستی که شیخ زکزاکی پیرو واقعی این امام همام است که با دستانی خالی و اتکا به خدا و اهل‌بیت(ع) به نیجریه رفته و در آن شرایط خفقان تبلیغ دین خدا را می‌کند.

امام‌جمعه مسجدسلیمان، با تأکید بر این‌که شیخ زکزاکی از ظرفیت‌های خویش بهره‌وری کافی و وافی کرده است، گفت: همگان دیدند که چگونه این شیخ مبارزه و مجاهد در اربعین حسینی 5 میلیون دلباخته حسینی را گرد یکدیگر جمع کرده و برای حسین مجلس عزاداری برپا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان، استفاده از ظرفیت‌های گوناگون برای تبلیغ دین را بخشی از وظایف طلاب دانست و تصریح کرد: یک طلبه امروزی باید از فضای مجازی و اینترنت جهت انتقال مفاهیم دینی استفاده کند؛ چراکه مقتضیات فرهنگ و جامعه امروزی ایجاب می‌کند در این عرصه ورود جدی پیدا کرد و جوانان مردم را از گزند حربه‌ها و نحله‌های شیطانی دشمن مصون داشت.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در پایان با تأکید بر این‌که طلبه موفق، دل‌خسته و افسرده نیست، اذعان داشت: مدیران و معاونان مدارس علمیه باید ضمن افزایش نظارت برادرانه و پدرانه بر طلاب، مراقب رفتار و سکنات آنها نیز باشند، تا إن شاءالله آینده‌ای زیبا و پرثمر نصیب سربازان آقا امام زمان(عج) شود.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha