شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله بنابی

حوزه/ آیت الله بنابی در جمع طلاب یزدی گفت: در استفاده از شبکه های اجتماعی و امکانات حوزه مواظب باشید به جای سربازی امام زمان(عج) به گونه ای رفتار نکنید که به سرباز شیطان مبدل شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله عبدالمجيد باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب، امروز در جمع طلاب و روحانیون استان یزد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، به بیان اهداف و وظایف طلاب و اساتید حوزه های علمیه پرداخت و اظهار داشت: اگر به دقت نگاه کنیم فلسفه بعثت پیامبران و ائمه اطهار(ع) در واقع همان هدفی است که در حوزه علمیه دنبال می شود.

وی در ادامه تعداد بالای روحانیون و طلاب و امکانات موجود در حوزه ها را زمینه و ظرفیتی برای گام‌های بلند و ارزشمند برشمرد و گفت: طلاب وظیفه دارند از تمام ظرفیت‌ها و امکاناتی که حوزه در اختیار آن ها قرار می دهد به نحو شایسته بهره ببرند و از وقت خود به نحو شایسته استفاده کنند، زیرا باید در برابر این امکانات پاسخگو باشند.

آیت الله بنابی در ادامه به جنگ احد در زمان پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: در جنگ احد اکثر مسلمانان به جز معدودی از یاران واقعی پیامبر(ص)، پا به فرار گذاشتند، چون ایمان در دل آن ها در اثر گناه ضعیف شده بود.

وی خطاب به طلاب با بیان اینکه ایمان ما نباید به گونه ای باشد که با یک سختی و گناه کوچک از بین برود، گفت: باید به گونه ای به خودسازی و تقویت ایمان بپردازیم که به جای توجیه گناهان، اگر همه عالم هم جمع شدند نتوانند ما را به خطا و اشتباه بکشند.

وی فضای مجازی را هم فرصت و هم آفت دانست و افزود: طلاب باید از ظرفیت های مثبت فضای مجازی استفاده کنند، اما در عین حال کاملا هوشیار و مواظب باشند، چون شیاطین با تمام عوامل خود درصددند از طریق همین شبکه های اجتماعی و ارتباط جمعی دل جوانان ما را بربایند 

آیت الله باقری بنابی خطاب به طلاب تصریح کرد: در استفاده از شبکه های اجتماعی و امکانات حوزه مواظب باشید به جای سربازی امام زمان(عج) به گونه ای رفتار نکنید که به سرباز شیطان مبدل شوید.

مدیر حوزه علمیه بناب به روایتی از امام صادق( ع) اشاره کرد و گفت: در قیامت برخی افرادی که در بهشت هستند، وقتی می بینند که معلمان و اساتید آن ها در آتش جهنم هستند، می پرسند شما که به ما درس اخلاق و دینداری می دادید ،پس چگونه است که خود دچار آتش شده اید، آن ها جواب می دهند که ما به آنچه که بدان توصیه می کردیم،عمل ننمودیم.

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha