شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه آموزشی

حوزه / به دنبال افزایش اسلام هراسی در غرب و احساس ناامنی در شهرهای آمریکا، مسلمانان این کشور به ویژه نوجونان در کارگاه های آموزشی شرکت می کنند تا در چنین برخوردهایی، با رفتار متین و مثبت، به جای جدل و ایجاد تنش، با ایجاد رابطه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات درست شرایط را کنترل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ajc.com، اعضای دفتر سخنگوی اسلامی آتلانتا در ایالت جورجیا آمریکا، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نوجوانان مسلمان و دانش آموزان مدارس اسلامی به آن‌ها آموزش‌های لازم در پی حملات اسلام‌هراسی را می‌دهند.

اعضای انجمن اسلامی در روز دوم این کارگاه آموزشی، دانش آموزان مسلمان را با خطرات احتمالی که پیش رو دارند، آشنا کردند.

اسیف صبری، یکی از اعضای دفتر سخنگوی اسلامی دراین باره می‌گوید: معمولا این کارگاه‌های آموزشی را برای بزرگسالان برگزار می‌کنیم، اما با توجه به شرایط وخیمی که پس از حملات تروریستی در پاریس و سن برناردو بوجود آمده، دانش آموزان نیز باید بتوانند از خودشان دفاع کنند، علی الخصوص دختران مسلمان که حجاب به سر می‌کنند.

صبری در ادامه گفت: ما قصد داریم به دانش آموزان بیاموزیم که در چنین برخوردهایی، با رفتار متین و مثبت، به جای جدل و ایجاد تنش، با ایجاد رابطه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات درست شرایط را کنترل کنند. ما نمی‌خواهیم کودکانمان در راه غلط قدم بردارند.

کارگاه‌های آموزشی روز شنبه، که در مرکز اسلامی ایست کوب برگزار می‌شود، شامل ترکیبی از سخنرانی‌ها و جلسات استراحت برای دانش آموزان و والدین آن‌هاست و مسئولین مراسم قصد دارند در این کارگاه‌‌ها با ایفای نقش و قرار دادن دانش آموزان در وضعیت‌های فرضی، آن‌ها را برای تنش‌ها و برخورد‌های احتمالی آینده آماده کنند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha