پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 364634
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
ربیع الاول

حوزه/ مرکز تخصصی مهدویت اقدام به انتشار کتاب هایی در تبیین و بیان روش های تبلیغ در زمینه مهدویت به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به مناسبت نهم ربیع الاول، آغاز سالروز امامت امام زمان(عج) از سوی مرکز تخصصی مهدویت، دو کتاب جدید در این حوزه منتشر و رونمایی شد.

اولین کتاب این مجموعه، کتابی به نام «حدیث انتظار» است که دارای چند بخش مختلف است؛ بخش اول با توجه به وضعیت  فعالی جهان اسلام و افزایش افراط گراطی به تشریح ابعاد نهم ربیع پرداخته که به جای پرداختن به مسایل اختلاف افکن به دنبال بیعت با امامی باشیم که راویان سنی و شیعه با احادیث متقن خبر از آمدن حضرت داده اند.

همچنین در این کتاب فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون وحدت و همدلی بیان شده است و ارتباط آن با این روز بزرگ نیز بیان شده است.

از دیگر بخش های این کتاب می توان به مقاله ای از حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی به نام بیعتی تا همیشه و مقاله ای از سوی حجت الاسلام صادقی با عنوان روز امامت و مهدویت اشاره کرد.

در این کتاب محورهایی که سخنرانان می توانند عنوان سخنرانی خود در این روز بزرگ قراردهند پیشنهاد شده است و برای هیئت هایی که می خواهند نهم ربیع را جشن بگیرند برنامه های فرهنگی پیشنهاد شده است.

از دیگر بخش های این کتاب می توان به گاه شمار نهم ربیع الاول از اول ماه ربیع تا شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج) اشاره کرد.

دیگر کتابی که در این زمینه منتشر و رونمایی شده است، کتابی با موضوع نهم ربیع و با عنوان «نهم ربیع جشن و بیعت چرا و چگونه»؛ است،  این کتاب به قلم دکتر جعفری است که در این کتاب مقاله ای با عنوان ایده های نو و جذاب برای نهم ربیع الاول از سوی حجت الاسلام محمد رضایی به چشم می خورد.

در این کتاب مربیان و مبلغان و طلابی که برای تبلیغ به مدارس و مراکز دیگر می روند برای تبلیغ و آموزش علمی و ساده به نوجوانان از چه روشی می توانند استفاده کننده و چه خلاقیت هایی می توانند در این مسیر داشته باشند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha