پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گروههای تروریستی کنیا - الشباب

حوزه / در حمله گروهک تروریستی الشباب کنیا به یک اتوبوس که قصد کشتار مسیحیان حاضر در اتوبوس را داشتند، مسلمانان با تدبیر خود مانع از این جنایت شدند و جان مسافران مسیحی را نجات دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailymail.co.uk، روز گذشته در حمله تروریست‌های الشباب به اتوبوس حامل مسافران مسلمان و مسیحی در کشور کنیا که به قصد کشتن غیرمسلمانان در این اتوبوس انجام شد، شبه‌ نظامیان الشباب، مسافران را پیاده کرده و از آن‌ها خواستند براساس مذهب‌شان از همدیگر جدا شوند. اما مسافران مسلمان با پافشاری حاضر نشدند از مسیحیان جدا شده و به این ترتیب تروریست‌ها قادر به شناسایی مسیحیان نشدند. در نتیجه شجاعت مسلمانان، مسیحیان را از مرگ حتمی نجات داده و شبه نظامیان الشباب نیز با کشتن دو نفر و مجروح کردن چهار تن از محل گریختند.

در این هجوم، مسلمانان نه تنها حاضر به جدا شدن از مسیحیان نشدند، بلکه بعضی از آن‌ها لباس‌هایشان را نیز به همسفران مسیحی خود پوشاندند تا تروریست‌ها نتوانند آن‌ها را از هم تشخیص دهند.

عبدی محمد عبدی، مسافر مسلمان این اتوبوس می‌گوید: آن‌ها با شلیک گلوله و کشتن دو نفر اتوبوس را متوقف کرده و از ما خواستند تا از مسیحیان جدا شویم ولی ما حاضر نشدیم و پشت همدیگر ایستادیم. آن‌ها تهدید کردند که ما را نیز می‌کشند اما ما از خواهران و برادرانمان دفاع کردیم.

تروریست‌های الشباب شاخه‌ای از القاعده در شرق آفریقا هستند که به غیرنظامیان این کشور حمله می‌کنند. در سال‌های اخیر آن‌ها اغلب اتوبوس‌های مسافربری را در شمال کنیا مورد هجوم قرار می‌دهند. در بعضی حملات قبلی تروریست‌ها سرنشینان مسلمان را نیز به قتل رسانده بودند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha