پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حاجتی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی تصریح کرد: آن‌هایی که به دنبال پیدا کردن گنج علم هستند، باید قلوب خویش را به نور آقا امام زمان(عج) روشن کنند و این کار جز با خودسازی و خدمت به جامعه میسر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در دیدار با طلاب مدارس علمیه شهرستان شوش، خودسازی را شرط اول زندگی مهدوی نامید و اظهار داشت: برای خودسازی اول باید خصوصیات اخلاقی خویش را مورد ارزیابی قرار داد و با تقویت ویژگی‌های مثبت، سعی در کنار گذاشتن رذایل و نکات منفی رفتاری نمائیم.

وی داشتن برنامه روزانه اخلاقی را یکی از راه‌های تقویت ویژگی‌های مثبت طلبه موفق خواند و افزود: اگر می‌خواهید نظم انفرادی در رفتار و منش خویش داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم برنامه روزانه ای برای خود تدوین نموده و بر مبنای آن عمل کنید.

امام‌جمعه موقت اهواز، دوره حاضر را یکی از سختی‌های دوران‌های زمانه بشری خواند و گفت: در این دوره، نگه‌داشتن خود به سبب وجود انواع و اقسام راه برای کسب لذت حرام، مجاهدت فی سبیل الله بوده و یک سرباز امام زمان(عج) باید جهادگر راه خدا و پیامبرش باشد.

این استاد حوزه علمیه، با تأکید بر این‌که سربازی در رکاب آقا امام زمان(عج) شرایط و ویژگی‌هایی دارد، تصریح کرد: اگر می‌خواهید معرفت نسبت به حضرت حجت حق را پیدا کنید، باید همه وجود و افعال خویش را برای خدا و رضایت منجی او تنظیم کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی تصریح کرد: آن‌هایی که به دنبال پیدا کردن گنج علم هستند، باید قلوب خویش را به نور آقا امام زمان(عج) روشن کنند و این کار جز با خودسازی و خدمت به جامعه میسر نمی‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان، در پایان به شهادت دو تن از طلاب خوزستانی در راه دفاع از حریم حضرت زینب(س) اشاره کرد و اظهار داشت: هر فردی توفیق شهادت در راه خدا را پیدا نمی‌کنند! به‌یقین آنانی که در راه عمه سادات به شهادت رسیده‌اند، همه زندگی و وجود خویش را فدای مهدی فاطمه(عج) کرده‌اند که خداوند متعال این اجر عظیم را به آنها عطا نموده است؛ پس تا زمان باقیست و انرژی جوانی در شما جوشان است، از کلیدهای طلایی خدمت به مردم استفاده کنید که إن شاءالله عاقبت به خیری شما در این مسیر است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha