چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرجی حوزه کاشان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان با تاکید بر خط وحدت امت اسلامی گفت: تفرقه نسخه نهایی استکبار برای گسترش استعمارگری در جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان با محکوم کردن جنایات کشتار شیعیان در نیجریه  خاطرنشان کرد: آشنایی مستشرقان با فرهنگ اسلام در سایه ورود به کشورهای اسلامی آنها را به این نتیجه رساند که باید در بین فرق اسلامی تفرقه ایجاد کرد و به این اختلاف دامن زد تا جهان اسلام درگیر خود گردد و فرصت استفاده از فرهنگ غنی خود در راستای عرضه جهانیان را از دست آنان گرفت.

وی افزود: غنای فرهنگ اسلامی به حدی بود که مستشرقیان درمقایسه با مکاتب دهان پر کن خود نتوانستند مکتب قابل عرضه ای را در مقابل آن قرار دهند لذا با تمام مکاتب خود به میدان مبارزه آمدند، ولی غنای فرهنگ اسلامی بالاتر از آن بود که بتوانند تصور مقابله را به خود راه دهند. در میان فرق اسلامی ، تفرقه بین مسلمانان و مکتب سازی اسلامی باعث شد تا انان به فکر در مقابل هم قرار دادن این فرق بیافتند و زمینه تعالی و کمال را از مسلمانان بگیرند.

حجت الاسلام فرجی تصریح کرد: از طرفی درمیان مکاتب اسلامی فرهنگ غنی تشیع به دلیل محوریت امیرمومنان(ع)قابل تفکیک نبود، لذا شیوه دیگری در مبارزه با آن اتخاذ شد، پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه سرافرازانه و پیروزمندانه و خروج از تمام توطئه های استکبار جهانی باعث شد تا غربی ها به فکر استحاله انقلاب افتاده و از گسترش و اهتزاز فرهنگ تشیع به شیوه دیگری جلوگیری کنند.

این استاد حوزه ، در ادامه در خصوص شیخ زاکزاکی بیان داشت: شیخ زکزاکی که با تشرف به مذهب تشیع میلیونها نفر را به این نورانیت رهنمون شد و  امروز این عالم دینی ،مورد نفرت کسانی است که تحمل برافرازی پرچم شیعه در آفریقا را ندارند، تعامل کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان در قالب شیعه ستیزی امروز به خوبی نشان داد که فرهنگ تشیع علوی فراتر از ذهن مخالفان آنها در دامنه جهان فراگرفته و خود بهتر می دانند که به زودی اروپا و آمریکا رانیز در خواهد نوردید و روشنگری جهان امروز خود را در پرتو چشم جهانیان بر ملا خواهد کرد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha