سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ نماینده تشکل های پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: در چند سال گذشته رشد علمی کشور هفده در صد بوده؛ اما متاسفانه اخیرا این رشد به چهارده درصد رسیده و این همان استحاله فرهنگی و علم زدایی و دین زدایی است که دشمن به دنبال آن می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، فریده حبیبیان نماینده تشکل های پژوهشی  حوزه علمیه خواهران مازندران، امروز در نشست آسیب شناسی استحاله فرهنگی که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل برگزار گردید، اظهارداشت: با توجه به سابقه درخشان کشور ما در زمینه علمی و همچنین دغدغه های مهم رهبری در این خصوص، باید فرهنگ کتابخوانی و شتاب رشد علمی از مسائل مهم زندگی مردم به خصوص طلاب قرار گیرد. چرا که اگر  این امر مورد توجه قرار نگیرد، جامعه به سعادت و آرمانهایش نخواهد رسید.

وی افزود: میانگین آمار مطالعه در ایران برای هر فرد، روزانه پانزده دقیقه می باشد؛ در حالیکه این آمار در کشور پیشرفته ای چون ژاپن برای هر فردروزانه  نود دقیقه در روز است .

نماینده تشکل های پژوهشی حوزه خواهران مازندران گفت: در چند سال گذشته رشد علمی کشور ایران  هفده در صد بوده؛ اما متاسفانه اخیرا این رشد به چهارده درصد رسیده و این همان استحاله فرهنگی، علم زدایی و دین زدایی است که دشمن به دنبال آن می باشد.

وی اظهار داشت: طلاب حوزه های علمیه در امتداد رسالت ائمه(علیهم السلام)  نسبت به تمام امور جامعه مسئول می باشند؛ لذا هر طلبه با مدیریت جهادی خود، حتی یک خشت برای اسلام بگذارد، به این مسئولیت عمل کرده است.

حبیبیان در پایان خاطر نشان نمود: طلاب باید در امر کتاب و مطالعه آن به محکمات بپردازند، یعنی اعتقادات خود را چنان محکم پایه ریزی نمایند که با مطالعه کتب جنبی، در آینده دچار استحاله، چالش و عقب گرد نشوند .

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha