شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهدای نیجریه

حوزه/ حوزه‌ علمیه استان یزد، با محکومیت کشتار مظلومانه شیعیان نیجریه، تصریح کرد: این اعمال وحشیانه حاکی از ترس دشمنان اسلام از اتحاد و یکپارچگی مسلمین و استیصال آنان در برابر گسترش تفکر اهل بیت(ع) و رشد روز افزون شیعیان و قدرت نفوذ معنوی آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، در این بیانیه که امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیونی یزدی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قرائت شد، آمده است: یورش ارتش نیجریه به مسلمانان شیعه این کشور که منجر به شهادت عده کثیری از مسلمانان شده و محاصره منزل رهبر مقاوم شیعیان آن کشور شیخ «ابراهیم یعقوب زکزاکی» و شهادت چند عضو این خانواده، حاکی از ترس و وحشت دشمنان اسلام از اتحاد و یکپارچگی صفوف مسلمین و استیصال آنان در برابر گسترش تفکر اهل بیت(ع)و رشد روز افزون شیعیان و قدرت نفوذ معنوی آنان است.

بی تردید تبلیغ و ترویج اندیشه­‌های امام خمینی(ره) و ارزش­‌های انقلاب اسلامی در اکثر نقاط جهان به ویژه آفریقا، نیازمند تدبیر، استقامت و مدیریت کارآمد است که اراده پولادین رادمردانی از تبار مبارزان حق طلب آفریقا همچون شیخ زکزاکی آن را میسر ساخته است.

سابقه درخشان این مبارز خستگی‌ناپذیر در ترویج اندیشه­‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در غرب آفریقا به ویژه کشور نیجریه، او را محور مقاومت آن سامان قرار داد و در بیش از چهار دهه فعالیت مجاهدانه، در کسوت رهبری جامعه شیعیان آن کشور، میلیون­‌ها نفر را به مکتب نورانی اهل بیت(ع)رهنمون ساخت.

مدیریت حوزه علمیه استان یزد ضمن محکومیت این اقدام خصمانه از دولت آن کشور می­‌خواهد نسبت به تعیین سرنوشت و مداوای وی و سایر آسیب دیدگان اقدام و عناصر خودسر نظامی و مسبب این واقعه دلخراش را محاکمه نماید. از مجامع بین‌المللی، شورای امنیت، سازمان همکاری­‌های اسلامی و سازمان ملل نیز می­‌خواهد تا با به‌کارگیری تمام ظرفیت خود به وظایف ذاتی خویش در پیگیری این حادثه و جلوگیری از گسترش و تکرار آن، عمل نمایند، و وزارت امور خارجه را به ضرورت پیگیری وقایع و طرح موضوع از طریق مجامع بین المللی و الزام دولت نیجریه به حمایت از مسلمانان آن کشور و محاکمه عوامل این حادثه خونبار متذکر می‌گردد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha