جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست اعضای هیئت رئیسه با کمیسیون های تخصصی مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری نباید تحت جو و فضای عمومی انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی امروز در نهمین جلسه هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون های داخلی این مجلس، ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در هشتم  بهمن ماه سال جاری برای 16 نفر از عزیزان مرحوم این مجلس؛ از جمله آیات مشکینی و مهدوی کنی یادواره ای را در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد کرد.

وی ابراز داشت: احترام به از دست رفتگان مجلس خبرگان رهبری، تبیین جایگاه خبرگان، تبیین جایگاه این عزیزان در انقلاب اسلامی ایران و دیدار با مسئولین از جمله اهداف برگزاری این یادواره می باشد.

*وزانت انتخابات مجلس خبرگان رعایت شود

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: در دوره های گذشته انتخابات مجلس خبرگان از دیگر انتخابات مستقل بود و بحمدالله آن شاکله اسلامی و روحانیتی که در این مجلس بود و امروز وجود دارد، در انتخابات شکل می گرفت و سنگینی و وزانت خود را حفظ می کرد؛ اما در این دوره با انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک روز برگزار شده و دغدغه هایی را به وجود آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی با شکل و رسم خاص خود انجام شده و رقابت های خاصی در آن صورت می پذیرد که متأسفانه گاهی با موازین اسلامی نیز فاصله دارد و ما نگرانیم این شائبه در مجلس خبرگان رهبری نیز به وجود آمده و با شأن و شخصیت علما، روحانیت و ... سازگار نباشد.

آیت الله هاشمی شاهرودی خاطرنشان ساخت: همگان باید در تبلیغات، نصب بنرها، پلاکاردها و تصاویر خود دقت داشته و ملاحظات لازم را به عمل آوردند.

وی تصریح کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری نباید تحت جو و فضای عمومی انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به موضوع جهان اسلام و تکفیری ها اشاره کرد و گفت: امروز با مسائل گوناگونی در جهان اسلام همچون فتنه تکفیری ها و ائتلاف های آل سعود، آمریکا و صهیونیست مواجه هستیم که خطرناک بوده و اوضاع را بسیار حساس کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: امروز شعب فتنه های تکفیری ها در جهان اسلام رو به افزایش است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محور اصلی این مقابله می باشد.

آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: شاید برخی خیال کنند که داعش، جبهه النصره و ... مربوط به سوریه و عراق است و ایران اسلامی نباید در آن دخالتی داشته باشد؛ اما مسئله اینطور نیست و باید دقت بیشتری بر روی آن صورت گیرد.

وی ابراز داشت: اگر این فتنه تکفیری ها از سوی نیروهای مقاومت عراق، لبنان، سوریه و مستشاران ایرانی مقابله نمی شد، امروز دشمن در حال جنگ در مرزهای کشور و کرمانشاه بود.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: هدف اصلی تکفیری ها، نابودی محور مقاومت است که جمهوری اسلامی می باشد.

*به رسم مبارزه با تروریسم شیعیان نیجریه را قتل عام می کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز ائتلاف هایی که به اسم مبارزه با تروریسم صورت می گیرد، به دنبال مقابله با ایران می باشند؛ چراکه ایران را کشور حامی از ترویست دانسته و به دنبال نابودی آن هستند.

آیت الله هاشمی شاهردوی بیان داشت: امروز به اسم مبارزه با تروریست، فرزندان شیخ زاکزاکی و شیعیان نیجریه شهید می شوند که متأسفانه در این موضوعات، عامه مسلمانان در غفلت به سر برده و فریب تبلیغات وسیع آل سعود را خورده اند.

وی اظهار داشت: امروز شستشوی فکری در جهان اسلام در حال انجام است تا اسلام را با سبک، سیاق و عقائد خود عرضه نمایند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگشت مجدد افکار ابن تیمیه و ابن قیم در برخی از کتاب های اهل سنت، ابراز داشت: متأسفانه وهابیت به دنبال آن است که این اشخاص را به عنوان استوانه های علمی و فکری اهل سنت مطرح نموده و کم کم عقائد منحرف آنان را عرضه نماید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اهل سنت باید بدانند که این تکفرات، تسنن آنان را از بین برده و آنها را از اصل خود دور خواهد کرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی وحدت در هفته آینده، خاطرنشان ساخت: به احتمال زیاد اعضای شرکت کننده در این اجلاس، خدمت مقام معظم رهبری رسیده و از بیانات ایشان در این موضوعات استفاده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: امروز آل سعود تلاش می کند تا اسلام جهادی را با تفکرات تکفیری عرضه کرده و جهان اسلام را به فتنه بکشاند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: امروز باید برای مقابله با این تفکرات شوم، فعالیت علمی، فکری در حوزه های علمیه و دانشگاه ها انجام شود تا جهان اسلام فریب این فکار را نخورد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha