پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مدیر حوزه و وزیر اوقاف اردن

حوزه / مدیر حوزه های علمیه در دیدار وزیر اوقاف اردن گفت: حوزه علمیه قم با همه ظرفیت هایی که دارد، آماده است سطح همکاری با مراکز علمی و آموزشی اردن را بیشتر و بهتر از آنچه وجود دارد، توسعه دهد تا بتوانیم فضای جدیدی را در سطح ارتقای فرهنگی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در دیدار وزیر اوقاف اردن با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق گفت: ما نقاط مشترک فراوانی داریم اما رابطه دولتهای ما در سطح انتظار نبوده و نیست و به خصوص با توجه به شرایط استثنایی که امروز در جهان اسلام دیده می شود، لازم است سطح روابط و همکاری ها بیشتر شود.

محبت اهل بیت(ع)، وجه مشترک مردم ایران و اردن

وی با بیان اینکه یکی از مشترکات اساسی میان دو ملت ایران و اردن، محبت اهل بیت علیهم السلام است گفت: دولتمردان اردن نیز منتسب به هاشمیین هستند و در کشور اردن حب اهل بیت علیهم السلام بسیار مورد توجه و اهتمام است و توجه به مرجعیت علمی اهل بیت ایجاب میکند که گام های استوارتری در مسیر تقریب و وحدت برداریم.

مدیر حوزه های علمیه، ظرفیت دو کشور برای تبادل علمی را قابل توجه ارزیابی و تصریح کرد: حوزه علمیه قم بیش از 85 هزار طلبه و استاد را در خود جای داده که برخی از این افراد در سطوح عالی علمی و حتی مرجعیت قرار دارند. همچنان که انجمن های علمی، فرصت های بسیار ارزشمندی است که وجود دارد و می توانیم گفتگوی علمی در رشته های مختلف همچون فقه، تفسیر، تاریخ، فلسفه و... را درباره نیازهای جهان اسلام باز کنیم که این امر برای هر دو طرف، سودمند خواهد بود.

منابع فکری تکفیر خشکانده شود

وی یکی از مشکلات جدی و تهدید کننده جهان اسلام را اقدامات خشونت گرایانه تکفیری ها و تروریسم در منطقه و جهان برشمرد و گفت: اگر باب گفتگو را باز کنیم و به سمت وحدت پیش برویم، به نتایج خوبی دست خواهیم یافت و یکی از اقدامات ما از جهت علمی می تواند خشکاندن منابع فکری تروریسم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اتحاد دشمنان در کفرشان و تفرق مسلمانان در اسلامشان را مایه تاسف دانست و بیان داشت: متاسفانه ثروت کشورهای اسلامی تبدیل به اسلحه شده و مسلمانان را رو در روی هم قرار داده است.

مقابله با اسلام هراسی؛ عرصه مشترک همکاری

وی با اشاره به نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، دغدغه رهبری درباره قضاوت شتابزده و نادرست غربی ها از اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از عرصه های همکاری بین ما می تواند تلاش برای بستن فضای اسلام هراسی باشد و اسلام را چه برای مسلمانان و چه برای غیرمسلمانان، آنگونه که هست معرفی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به تولیت اردن بر اماکن مقدسه فلسطین اشاره کرد و ابراز داشت: ما از زحمات و تلاش های شما برای جلوگیری از هتک حرمت صهیونیستها تشکر می کنیم و انتظار داریم که همچنان و بیش از پیش از اماکن مقدس فلسطین حمایت شود.

وی در پایان تاکید کرد: حوزه علمیه قم با همه ظرفیت هایی که دارد، آماده است سطح همکاری با مراکز علمی و آموزشی اردن را بیشتر و بهتر از آنچه وجود دارد، توسعه دهد تا بتوانیم فضای جدیدی را در سطح ارتقای فرهنگی ایجاد کنیم.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha