جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد الصافی

حوزه /امام جمعه کربلا با بیان اینکه برخی گروه ها به دنبال سوء استفاده از درگیر شدن نیروهای امنیتی در مقابله با تکفیر یها بر آمده اند گفت: ربودن صیادان قطری که به صورت قانونی وارد کشور شده بودند، محکوم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نماز جمعه کربلا امروز با حضور پرشور زائران و مجاوران حسینی و به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد الصافی تولیت حرم حضرت عباس علیه السلام و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بارگاه حسینی برگزار شد.

پیروزی های اخیر را مرهون نیروهای امنیتی، بسیج و عشایریم

سید احمد الصافی با ابراز خرسندی از پیشرفت های اخیر در مقابله با تکفیری ها گفت: این پیروزی ها را باید مرهون کوشش های مجموعه عوامل حکومتی و مردمی بدانیم چه آنکه نیروهای امنیتی، داوطلبان مردمی و مردم با غیرت عشایر نقش ویژه ای در این پیروزی ها داشته اند.

وی آزادسازی شهر الرمادی از دست تکفیر یها را در گرو نبرد سخت با دشمن دانست و خاطر نشان کرد: دشمنان ما هیچیک از اصول اخلاقی را در این جنگ رعایت نمی کنند و متاسفانه مانع از خروج مردم بی گناه و غیر نظامی از شهر شده اند و می خواهند از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده کنند؛ به همین دلیل آزادسازی شهر الرمادی با دشواری و پیچیدگی هایی همراه شده است.

امام جمعه کربلا افزود: اگرچه آنها ظالمانه به این عمل غیراخلاقی دست زده اند اما ما از مجاهدان و رزمندگان خود می خواهیم که تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا هیچ آسیبی به شهروندان و مردم بی گناه وارد نشود. و از خدای متعال می خواهیم که مجاهدان را با پیروزی زودرس پاداش دهد و شهدای مان را قرین رحمت خود نماید و مجروحانمان را لباس عافیت بپوشاند.

سوء استفاده گروه های جنایتکار از شرایط درگیر شدن نیروهای امنیتی با داعش

سید احمد الصافی با بیان اینکه در شرایط دشوار کنونی، تعداد زیادی از نیروهای امنیتی درگیر مبارزه با تروریستها شده اند گفت: گروه های جنایتکار از این شرایط، سوء استفاده کرده و با آدم ربایی، آزار و قتل شهروندان به دنبال ایجاد فضای ناامنی در عراق برآمده اند که همه مردم به ویژه عشایر باید در این برهه حساس و سرنوشت ساز، از هوشیاری لازم برخوردار باشند.

وی انجام آدم ربایی با انگیزه های سیاسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ربودن تعدادی از صیادان قطری بود که به صورت قانونی وارد کشور شده بودند، با همین هدف انجام گرفت. این اقدامات با هیچ یک از معیارهای دینی و قانونی سازگار نیست و با اخلاق شرافتمندانه مردم عراق همخوانی ندارد و چنین اقداماتی موجب بدنامی برای عراق در فضای بین المللی می شود؛ بی تردید چنین اقداماتی محکوم است. ما ضمن اینکه خواهان آزادی این افراد هستیم از مسئولین، سیاستمداران و دولتمردان عراقی می خواهیم تا نیروهای امنیتی را در پیشگیری از اینگونه اقدامات خارج از قانون حمایت نمایند.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha