جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مدیرکل آموزش و پرورش با رئیس المصطفی

حوزه/ امام جمعه قم به رویکردهای مختلف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره‌ و گفت: رویکرد فلسفی سند راهبردی آموزش و پرورش در عمق بخشی به مباحث دینی اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی امروز در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونان و مدیران نواحی این اداره کل، که ظهر امروز با حضور در ساختمان مرکزی جامعه المصطفی برگزارشد،  ضمن تقدیر از فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان قم، با تأکید بر این که آموزش و پرورش قلب تپنده شهر و کشور است، تصریح کرد: حجم کاری که در این مجموعه فاخر صورت می گیرد، جای سپاس و قدردانی دارد.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعه المصطفی، اظهار داشت: فعالیت‌های المصطفی به عنوان قطب بزرگ علمی در گستره بین المللی کار عظیمی است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که جامعه المصطفی با ظرفیت 46 هزار نفری دانش آموختگان و ده‌ها هزار نفری همسران و فرزندان ایشان، در ده شبکه بین المللی، چون؛ دانشگاه، رسانه، ترجمه و تولید محتوا، سیاست، فرهنگ و....  فعال است، ابراز داشت: جامعه المصطفی مجموعه‌ای از نظام‌ها و شبکه های علمی و فرهنگی منسجمی را در سراسر گیتی فعال نموده است.

وی با تأکید بر این که جامعة المصطفی با حدود هزار مرکز از 100 کشور جهان در ارتباط است، خاطرنشان کرد: راه اندازی بیش از 300 انجمن علمی و فرهنگی با هزاران عضو، حضور فعال در 70 کشور جهان و نشر مجلات مختلف علمی و پژوهشی به زبان های مختلف، ظرفیتی عظیم را در عرصه فعالیت‌های بین المللی ایجاد نموده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، قم را شهر بین المللی با ابعاد عظیم فعالیتی توصیف نمود و اظهار داشت: باید جایگاهی ویژه و نگاهی نو نسبت به اداره کل‌های استان قم داشته باشیم.

ادارات قم خود را در طراز شعاع بزرگ جهانی بدانند

 امام جمعه قم با اشاره به این که اداره کل های استان قم نیز باید خود را در قامت و طراز بین المللی ظهور و بروز نمایند، یادآور شد: تمام اداره کل های استان قم، باید خود را در طراز شهر بین المللی و اثرگذار در شعاع بزرگ جهانی بدانند و منابع انسانی خویش را در این راستا تربیت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که ابعاد فعالیتی شهر مقدس قم را باید به بدنه آموزش و پرورش تزریق نمود، خاطرنشان کرد: منابع انسانی ادارت استان قم باید از نگاهی راهبردی و کلان نسبت به رویدادهای جهانی برخوردار شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این که توجه به ابعاد و آثار کارهای بزرگ، نشاط و انگیزه مضاعفی را در آدمی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: آموزش و پرورش بایستی به طور ویژه خود را در جایگاه رفیع و کرسی بزرگ شهر بین المللی قرار دهد.

وی در ادامه سخنان خود به سندهای ترسیمی آموزش و پرورش اشاره نمود و اذعان داشت: سند آموزش و پرورش با اهداف، راهبردها، راهکارها و بندهای کلیدی مختلف، چشم انداز روشنی را برای آموزش و پرورش ترسیم نموده است.

امام جمعه قم با بیان این که آموزش و پروش استان باید در تحقق این سند بزرگ و چشم اندازهای بسیار مهم آن پیشتاز باشد، ابراز داشت: ادارات کل استان قم باید الگو و سرآمد اداره کل‌های نواحی دیگر باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه نهضت سوادآموزی علی رغم کسب عناوین بسیار مطلوب در گستره جهانی، برای اثر بخشی بیشتر و عمیق تر، باید روحانیت، حوزه و مساجد را در این زمینه فعال‌تر نمود.

این استاد حوزه با اشاره به این که مقوله مهاجرت پذیری شهر مقدس قم، علی رغم ایجاد سختی‌ها‌ و دشواری، ظرفیت‌های بسیار مهمی را برای این شهر ایجاد نموده، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهادی است که می تواند  تمام تهدیداتی که از ناحیه بی سوادی ایجاد می‌شود را به فرصت تبدیل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه به رویکردهای مختلف سند آموزش و پرورش اشاره‌ نمود و تصریح کرد: رویکرد فلسفی سند راهبردی آموزش و پرورش در عمق بخشی به مباحث دینی اثرگذار خواهد بود.

رئیس جامعه المصطفی توجه به رویکرد تمدنی اسلام را از دیگر رویکردهای سند راهبردی آموزش و پرورش عنوان کرد و اذعان داشت: نگاه فرابخشی، پژوهش محوری و اخلاق مداری در این سند، در حوزه اخلاق و فرهنگ نتایج خوب و ارزشمندی را رقم خواهد زد.

امام جمعه قم رویکرد مهارت محوری در زندگی را از دیگر رویکردهای این سند توصیف نمود و یادآور شد: آموزش و پرورش باید در مهارت افزایی زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی اشخاص، نقش آفرینی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان سخنان خود تأکید کرد: امیدواریم در افق‌ها پیش رو، آموزش و پرورش استان قم، الگویی موفق در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی و تربیتی باشد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha