جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بعضی ها به عنوان مداح اهلبیت(ع) مسیری را طی می کنند که با اهداف، آرمان ها و سیاست های نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری هم سویی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری شامگاه شنبه در همایش «طلایه داران نور و رحمت» ویژه شعراء و مداحان استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، شعر آئینی و مدح اهلبیت(ع) را یک ظرفیت عظیم دانست و به مشکل درونی و بیرونی جامعه مداحان اشاره داشت و گفت: بعضی ها به عنوان مداح اهلبیت(ع) مسیری را طی می کنند که با اهداف، آرمان ها و سیاست های نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری هم سویی ندارد.  

وی با بیان اینکه قاطبه مداحان و شعراء در مسیر انقلاب و در جهت ولایت حرکت می کنند، گفت: اگر برخی در گوشه و کنار به عنوان مداح، کارهایی انجام می دهند که امروز می تواند برای وحدت جهان اسلام مشکل ساز باشد باید خود مداحان فکری کنند و این مسئله را برطرف نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از هجمه برخی مسئولان علیه مجموعه مداحان و شاعران گلایه کرد و گفت: اگر یک مداح شعر نامناسبی می خواند، نباید به حساب کل جامعه مداحان گذاشت؛ اگر یک هیئتی براساس مسیر نادرستی حرکت کرده، چرا باید نسبت به حریم هیئات مذهبی بی توجهی شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری بر لزوم قضاوت صحیح نسبت به جامعه مداحان تاکید کرد و ابراز داشت: متاسفانه در هرجلسه ای آسیب ها و چالش ها گفته می شود در حالی که تاثیرات عمیق فکری فرهنگی قاطبه هیئات و مداحان را باید در جامعه مشاهده کرد.

وی افزود: امروز لشکر عظیم هیئات مذهبی و مداحان اهلبیت و شعرای آئینی محکم و استوار در برابر هجمه فرهنگی دشمنان ایستاده اند.

مدیرکل  تبلیغات اسلامی استان قم افزود: البته ممکن است در گوشه و کنار نیز عده ای به دنبال سوءاستفاده هایی باشند، اما باید حریم هیئات، مداحان اهلبیت(ع) و شعراء آئینی حفظ شود. 

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری افزود: کانون شعراء و مداحان، شورای هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات تحت اشراف دفتر مقام معظم رهبری مسائل را با حساسیت دنبال می کند. 

انتهای پیام/313/33

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha