چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به کشتار شیعیان نیجریه و بازداشت شیخ زکزاکی، گفت: این جنایت، جنایت در حق عالم اسلام بود و نباید در خصوص این مسئله ساکت ماند و از کنار آن به سادگی گذشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، امروز در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنگره بین المللی وحدت اسلامی، در سالناجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران گفت: میلاد پر خیر و برکت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) نوید بخش ایجاد اتحاد و وحدت بین عام و خاص در بلاد اسلامی است.

وی افزود: وحدت به عنوان یکی از مهمترین اصول و مبانی اسلامی است که قطعا عمل به آن می تواند ما را از چالش های بزرگی که در آن گرفتار شده ایم، نجات دهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: عوامل بر هم زننده وحدت بین آحاد جامعه اسلامی را می توان در عرصه های داخلی و خارجی خلاصه کرد که رفع این مشکلات و رفع این فتنه ها نیازمند وحدت در جهان است و علما نقش ویژه ای در این زمینه دارند.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس نیز ایجاد وفاق بین امت و علمای جهان اسلام و همچنین بر شمردن چالش های واقعی جهان اسلام و سعی در انتقال این مباحث و ترغیب مردم بلاد مختلف اسلامی به وحدت است.

آیت الله اراکی تصریح کرد: امروز فتنه ها و اختلافات امت اسلامی را درگیر کرده است و کشورهای اسلامی را این چنین از بین می برد، به همین خاطر باید برای حفظ کیان اسلامی با این تلاش ها مبارزه کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رسالت هایی که علما در این زمینه به عهده دارند تبیین این شرایط  و تلاش در جهت جلوگیری از رشد تفکرات تکفیری و تندرو در کشورهای اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان با اشاره به جنایت نیجریه و بازداشت شیخ زکزاکی، گفت: این جنایت، جنایت در حق عالم اسلام بود و نباید در خصوص این مسئله ساکت ماند و از کنار آن به سادگی گذشت، همه علمای اسلام باید تلاش کنند که زمینه آزادی این عالم مسلمان و بیگناه را فراهم کنند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha